Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Bardzo dobre dwa kwartały spółki Plast Box

2013-08-28

Producent opakowań z tworzyw sztucznych, firma Plast-Box o 26% zwiększyła w pierwszym półroczu 2013 r. swoje przychody. Zysk firmy wzrósł w porównaniu z analogicznym okresem 2012 r. aż o 93%.

Plast – Box w okresie styczeń – czerwiec 2013 r. wypracował sprzedaż na poziomie 75,49 mln zł. Przełożyło się to na zysk w wysokości 3,97 mln zł, wobec 2,05 mln zł w pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku. Wzrost skali działalności i podniesienie rentowności były efektem dalszego zwiększania eksportu przez firmę. Jego udział w łącznych przychodach spółki osiągnął 70%.

- Zwiększyliśmy eksport z 36,46 mln zł w pierwszej połowie ubiegłego roku do ponad 52,59 mln zł po pierwszym półroczu tego roku. Obecnie sprzedajemy produkty do 30 krajów europejskich, w tym niemal do wszystkich państw unijnych. Sprzedaż do Unii Europejskiej stanowiła w pierwszym półroczu ponad 36% naszego eksportu – opowiada Krzysztof Pióro, prezes zarządu Plast-Box. - Większość sprzedaży zagranicznej, bo aż 63% trafia jednak do krajów wschodnioeuropejskich, które nie należą do UE. W pierwszej połowie tego roku odnotowaliśmy wzrost sprzedaży na te rynki o 70%. Perspektywy dalszych wzrostów są duże, zwłaszcza do Rosji, bo to ogromny, niezagospodarowany rynek. Naszym atutem jest wypracowana tam pozycja oraz lokalizacja naszej fabryki na Ukrainie. Znajduje się ona w pobliżu granicy z Rosją i jest największym producentem nowoczesnych opakowań z tworzyw sztucznych w tym regionie – dodaje Krzysztof Pióro.

Plast-Box produkcję na Ukrainie prowadzi od 2005 r., a w 2011 r. otworzył tam nową fabrykę. Ukraińska fabryka obsługuje obecnie znaczącą część sprzedaży na rynki wschodnie. Jej klientami są głównie firmy z branży chemicznej i budowlanej. W pierwszym półroczu 2013 r. sprzedaż Plast-Box Ukraina wyniosła 31,55 mln zł, co stanowi wzrost o 71%. W całym 2012 r. spółka osiągnęła sprzedaż w wysokości 39,25 mln zł.

W skonsolidowanych przychodach Plast-Boxu największy udział mają firmy z branży spożywczej. W pojemnikach słupskiego producenta sprzedają one m.in. serki, ciastka, sosy, mieszanki warzywne, lody, gotową żywność. Znacząca część produktów Plast-Boxu trafia też do firm z branży chemicznej i budowlanej, czyli producentów farb, lakierów, klejów, środków czystości, olejów i smarów, nawozów sztucznych.

Podstawą oferty Plast-Boxu są pojemniki typu wiaderko z pokrywką. Ich sprzedaż w pierwszym półroczu br. stanowiła 72% przychodów i wzrosła o 15%. Najszybciej rosnącą grupą asortymentową były zaś produkty użytkowe, tj. kosze z tworzyw, skrzynki na narzędzia czy pudełka do przechowywania.


przemysł opakowaniowyPlast-Boxwyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie