2023-01-26 / Autor: Grażyna Skupińska
Według danych Statista.com., globalny rynek detergentów do mycia naczyń przekroczył w 2021 roku wartość 23 mld euro. W bieżącym roku zapotrzebowanie na środki do zmywania wzrośnie o 0,9% vs 2021 r. Światowymi liderami tego rynku są Stany Zjednoczone, Chiny, Japonia, Niemcy i Indie.
Według różnych analiz branżowych, zmywanie jest jedną z najbardziej uciążliwych i nielubianych czynności domowych. Odkrycie automatycznych zmywarek zrewolucjonizowało życie wielu osób. Pierwszy model zmywarki zbudowała i opatentowała amerykańska gospodyni domowa Josephine Cochrane w 1886 r. Natomiast w 1924 r. brytyjski inżynier William Howard Livens skonstruował pierwszą nowoczesną zmywarkę z obrotowym spryskiwaczem i półkami na naczynia, która jest pierwowzorem obecnych urządzeń. Popularność zmywarki rozpoczęła się już w latach 50. XX w. Obecnie gospodarstwa domowe w Niemczech i Szwecji mają najwyższy udział posiadania zmywarek w Europie Zachodniej. W Portugali, Holandii, Belgi, Włoszech, Hiszpanii i Francji udział zmywarek jest wysoki i wynosi ok. 60% lub więcej (dane opublikowane w styczniu 2022 r. przez Statista.com). W Wielkiej Brytanii w 2000 r. zmywarkę posiadało 25% gospodarstw domowych, 10 lat później już 40%, a obecnie udział szacuje się na 49%. Boom na te urządzenia spowodował również wzmożony popyt na detergenty przeznaczone do automatycznego mycia. W 1962 r. Henkel po raz pierwszy wprowadził na niemiecki rynek środek myjący specjalnie zaprojektowany do zmywarek. W 1989 r. koncern rozpoczął sprzedaż tabletki do zmywarek, a 10 lat później konsumenci po raz pierwszy mogli zakupić kostki detergentu z zintegrowaną kulką nabłyszczającą. W tym samym czasie koncern Reckitt Benckiser po raz pierwszy zaoferował biało-niebieskie tabletki wzbogacone o „czerwoną kulkę” żelu Powerball. Popularność łatwych w użyciu tabletek spowodowała spadek sprzedaży detergentów w proszku i żelu do mycia automatycznego. Widoczne było to głównie w latach 2011-2016, gdy popyt na proszki i żele do zmywarek istotnie spadł w najlepiej rozwiniętych regonach świata.
"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2025
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...
Targi Labs Expo spełniły oczekiwania
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się 3. edycja Targów Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych LABS...
Kosmetyczne targi w Bolonii przyciągnęły tysiące gości
Targi Cosmoprof w Bolonii to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży kosmetycznej na świecie, przyciągające...
World of Build Expo zgromadziły branżę budowlaną
Targi World of BUILD Expo zgromadziły w Nadarzynie czołowych ekspertów i innowatorów w branży...