2012-10-03
Arkema przedstawiła ostatnio perspektywy oraz swój plan działania do roku 2020.
W ramach selektywnej oraz dochodowej strategii rozwoju Arkema zakłada osiągnięcie w 2016 roku sprzedaży wielkości 8 mld euro, przy marży EBITDA na poziomie 16%. Ponadto, firma zamierza utrzymać aktualne tempo rozwoju oraz osiągnąć sprzedaż na poziomie 10 mld euro oraz blisko 17% marżę EBITDA w 2020 roku. Przejęcie na początku br. chińskiego Hipro Polymers oraz Casda Biomaterials oraz zbycie jednostki winylu na początku lipca stanowiło ostatni krok w udanej przemianie Arkema w znaczącego gracza na rynku specjalistycznych chemikaliów. W ramach kolejnej fazy rozwoju firma przyjęła nowy wizerunek oraz image w celu lepszej identyfikacji jej silnej pozycji oraz wysokiej jakości.
Arkema składa się obecnie z trzech segmentów: High Performance Materials, Industrial Specialties oraz Coating Solutions. Aby osiągnąć cele, firma zamierza kontynuować wdrażanie strategii rentownego wzrostu, skupiając się przy tym na rynkach końcowych oraz krajach o silnym potencjale wzrostu. Wzrost sprzedaży powinien być równoważony poprzez wzrost organiczny wspierany przez innowacje w krajach wysokiego wzrostu, m.in. w Chinach, Brazylii, Indiach i na Bliskim Wschodzie oraz poprzez przejęcia głównie w segmencie High Performance Materials. W 2012 firma zamierza osiągnąć marżę EBITDA w wysokości 1 mld euro.
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Kongres "Polska Chemia" w formule online
W 2020 r. Kongres "Polska Chemia" odbył się formule online. Polska Izba Przemysłu Chemicznego, kierując się...
Targi Packaging Innovations przyniosły szansę branży opakowaniowej, by się spotkać
W 2020 r. branża opakowaniowa miała niewiele okazji do targowych spotkań.
Targi Plastpol 2020 w cieniu pandemii
W Kielcach pomimo pandemii koronawirusa odbyły się zaplanowane pierwotnie na maj targi Plastpol.
Budma barometrem polskiego budownictwa
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury Budma od wielu lat stanowią miejsce, w którym można...