2019-04-08
ANWIL na niezwykle szeroką skalę prowadzi działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Firma jest pod tym względem jednym z aktywniej działających przedsiębiorstw w naszym kraju, a z jej inicjatyw korzystają tysiące ludzie.
- Nasze konsekwentne wysiłki przynoszą wymierne rezultaty. Społeczna odpowiedzialność biznesu to obszar działań, w którym to właśnie konsekwencja jest szczególnie ważna - mówi Agnieszka Żyro, prezes zarządu ANWIL-u.
Projekty ANWILU można podzielić na kilka kategorii: to aktywizowanie pracowników na rzecz tworzenia lepszych warunków pracy, działania wspierające pracowników spółki, w tym także tych, którzy stali się już emerytami. To także pomoc ANWIL-u na rzecz lokalnej społeczności. Łącznie spółka z Włocławka zaangażowana jest w kilkanaście projektów z obszaru CSR.
Jej pracownicy dzięki programowi „Zgłoś zagrożenie” identyfikują potencjalne niebezpieczeństwa, proponując sposób ich eliminacji poprzez formularz w intranecie. W 2018 roku zidentyfikowano 366 takich zagrożeń, z których do tej pory wyeliminowano ponad 90%.
Od pięciu lat ANWIL organizuje "Tydzień Bezpieczeństwa Pracy i Ochrony Zdrowia", którego celem jest pogłębianie wiedzy pracowników na temat bezpiecznej pracy i oceny zagrożeń dla zdrowia, życia i środowiska. W minionym roku z badań wzroku skorzystało 119 osób, a na badania wykrywające przeciwciała przeciw boreliozie zgłosiły się 132 osoby, czyli co dziesiąty pracownik firmy.
Tak samo od pięciu lat ANWIL organizuje konkurs dla kontraktorów wykonujących coroczne remonty na terenie firmy. Głównym celem tej praktyki jest promowanie zasad BHP i ppoż. oraz podnoszenie świadomości bezpiecznej pracy wśród pracodawców i pracowników przedsiębiorstw zewnętrznych. W 2018 r. w konkursie wzięły udział brygady remontowe z 13 firmy. Nagradzani są uczestnicy, którzy wykonując zadanie dostosowują się do zasad obowiązujących na terenie spółki.
ANWIL wdrożył "Kodeks postępowania dla Dostawców", który stanowi vademecum współpracy na linii spółka – kontrahenci. Wprowadzenie dokumentu i zobowiązanie partnerów procesów zakupowych do przestrzegania zawartych w nim wytycznych w zakresie standardów społecznych, etycznych, środowiskowych oraz ładu korporacyjnego daje firmie pewność, że dostawcy przestrzegają obowiązujących w przedsiębiorstwie zasad, a oferenci mają pełną świadomość stawianych wobec nich oczekiwań.
Szereg działań ANWIL-u ma charakter szeroko rozumianego wsparcia społecznego dla pracowników i ich rodzin.
Program „ANWIL w każdym wieku” ma na celu zapobieganie wykluczeniu społecznemu pracowników spółki, przechodzących na renty i emerytury. Są oni zapraszani na spotkania z okazji świąt Bożego Narodzenia i Wielkanocy, także na wspólne grillowanie, które w 2018 r. odbyło się dwukrotnie. Byli pracownicy wzięli też udział m.in. we wspólnej wycieczce po terenie zakładu produkcyjnego. Co roku organizowany jest Bal Emeryta, a podczas spotkań świątecznych z zarządem spółki przekazywane są upominki. W 2018 r. z programu skorzystało łącznie 1,3 tys. osób.
ANWIL stworzył też program wolontariatu pracowniczego, w ramach którego osoby zatrudnione w spółce mogą ubiegać się o dofinansowanie autorskich inicjatyw wspierających lokalną społeczność. Wśród zgłoszonych projektów znalazły się m.in. organizacja zajęć rekreacyjnych dla dzieci ze świetlic środowiskowych oraz prace remontowe na rzecz beneficjentów działań wolontariackich.
„Pracodawca przyjazny rodzinie” to z kolei zbiór inicjatyw realizowanych przez ANWIL na rzecz rodzin pracowników. Do najpopularniejszych z nich w ubiegłym roku należały ANWILÓWKA na dwóch kółkach, czyli rodzinny rajd rowerowy. Przedsiębiorstwo zapewnia też upominki pracownikom, którym urodziło się dziecko, organizuje dni otwarte, coroczne pikniki oraz bale karnawałowe dla wnuków i dzieci pracowników.
Ciekawą inicjatywa jest program „ANWIL Pasja”. W jego ramach pracownicy mogą ubiegać się o dofinansowanie ich hobby. ANWIL wsparł w ten sposób działalność kilkuset sportowców i artystów. Program ma inspirować do działania i wspierać pracowników. Podobny zakres ma program „ANWIL na sportowo”, którego celem jest rozwijanie sportowych zainteresowań i promocja amatorskiego sportu.
W ramach kampanii „ANWIL na zdrowie” z badań profilaktycznych (USG piersi oraz USG jamy brzusznej) skorzystało 63, a przeciwko grypie zaszczepiło się 93 pracowników. Mieli oni też możliwość zrobienia darmowego badania krwi w kierunku obecności przeciwciał anty-HCV, czyli wirusa wywołującego zapalenie wątroby typu C. Zaznajomili się z założeniami kampanii realizowanej przez DKMS podczas Tygodnia Dawcy Szpiku, mogli też wpisać się na listę dawców szpiku i komórek macierzystych.
Bez trudu można znaleźć też pomysły, których adresatem jest najbliższe otoczenie, w którym ANWIL funkcjonuje. I tak konkurs „Pan Karp zarybia Wisłę” to inicjatywa realizowana od 2015 r. przez Towarzystwo Promocji Ryb oraz ANWIL, której celem jest podniesienie świadomości najmłodszych w zakresie znaczenia ryb dla ekosystemu oraz popularyzacja ichtiologii. W 2018 roku w konkursie wzięły udział dzieci z 41 przedszkoli i szkół podstawowych z dziewięciu województw. W ramach tej edycji do Wisły trafiło niemal 140 tys. narybku węgorza i sandacza.
W ramach akcji „Listy do Św. Mikołaja – Spełnij Marzenie” pracownicy firmy kompletują prezenty na podstawie listów napisanych przez podopiecznych włocławskich domów dziecka. W 2018 roku spełniono życzenia 116 dzieci z 12 domów dziecka we Włocławku. Prezenty zostały przekazane podczas specjalnego koncertu.
Z kolei Fundacja ANWIL dla Włocławka wspiera realizację projektów mających na celu m.in. podniesienie poziomu wykształcenia mieszkańców Włocławka, przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu i ekonomicznemu, poprawę stanu środowiska naturalnego, zachowanie dziedzictwa historycznego, a także ochronę i promocję zdrowia. Statystycznie działaniami firmy ANWIL został objęty co drugi mieszkaniec Włocławka.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 5/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 4/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...
Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu
W Warszawie odbyła się konferencja „Wpływ zmian legislacyjnych na strategię rozwoju produktu – o...
Ciekawe targi PCI Days
W dniach 19-20 czerwca 2024 r. w Warszawie odbyło się spotkanie przedstawicieli przemysłu kosmetycznego,...
Międzynarodowe Targi Dostawców dla Przemysłu Kosmetycznego CosmeticBusiness 2024 potwierdziły wiodącą pozycję na rynku
Tegoroczne targi CosmeticBusiness dla przemysłu kosmetycznego zgromadziły w Monachium 418 właścicieli...