Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

ANWIL: liczne działania na rzecz poprawy warunków pracy

2017-09-06

ANWIL poinformował o swoich inicjatywach ukierunkowanych na poprawę praktyk w zakresie prawa pracy. 

W firmie obowiązuje zasada „Zgłoś zagrożenie”. Oznacza to, iż pracownicy sami identyfikują miejsca występowanie potencjalnych zagrożeń, proponując sposób ich wyeliminowania. Zgłaszanie zagrożeń odbywa się poprzez specjalny formularz, dostępny w intranecie dla każdego pracownika. Pozwala to w precyzyjny sposób dokonać zgłoszenia, co z kolei przekłada się na szybkość wdrożenia zaproponowanego przez pracownika usprawnienia. W 2016 r. w ramach programu zidentyfikowano 375 potencjalnych zagrożeń, z których wyeliminowano 357, czyli 95% (w 2015 r. z 371 zgłoszonych wyeliminowano 344, czyli 91%).

- Od trzech lat ANWIL organizuje Tydzień Bezpieczeństwa Pracy i Ochrony Zdrowia. Głównym celem wydarzenia jest pogłębianie wiedzy pracowników na temat szeroko pojętego BHP, m.in. umiejętności oceny zagrożeń dla zdrowia, życia oraz środowiska, czemu służą specjalistyczne szkolenia m.in. dotyczące właściwego doboru środków ochrony indywidualnej, prowadzone przez ekspertów Centralnego Instytut Ochrony Pracy oraz wykłady specjalistów z Państwowej Inspekcji Pracy i praktyczne ćwiczenia gaszenia pożarów gaśnicami przenośnymi, a także zajęcia z resuscytacji z użyciem fantomu. Jego podsumowaniem jest Piknik Bezpieczeństwa, w którym uczestniczą pracownicy spółki wraz z rodzinami. W 2016 r. - w ramach Tygodnia – ANWIL ze Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Pożarnictwa Oddział Kujawsko-Pomorski – zorganizował konferencję o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w aspekcie Dyrektywy SEVESO III – opowiada w rozmowie z „Chemia i Biznes” Agata Strzyżewska, główny specjalista w Zespole Komunikacji Zewnętrznej włocławskiego przedsiębiorstwa.

Od 2014 r. ANWIL organizuje także konkurs BHP dla wykonawców corocznych remontów odbywających się na terenie firmy. Głównym celem tej praktyki jest promowanie bezpiecznych zasad BHP i ppoż. oraz podnoszenie świadomości bezpiecznej pracy wśród pracodawców i pracowników przedsiębiorstw zewnętrznych wykonujących prace remontowe na zlecenie ANWIL-u. 

- Pracownicy służby BHP ANWIL na podstawie każdorazowej kontroli na stanowiskach pracy członków ekip remontowych oceniają przestrzeganie przez nich zarówno przepisów BHP i ppoż., jak również wymogów wewnętrznych obowiązujących w ANWIL-u. Doceniają szczególnie tych kontraktorów, którzy promują dobre praktyki i bezpieczne zachowania z zakresu BHP i ppoż. wśród innych pracowników. Po pozytywnej weryfikacji, przedstawiciele służb BHP w głosowaniu wyłaniają zwycięzców konkursu,  na których czekają atrakcyjne nagrody – dodaje Agata Strzyżewska.
 


Anwilbhpbezpieczeństwo i higiena pracy

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności





WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)





WięcejSonda

Czy ceny energii mają wpływ na działalność Twojej firmy?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie