2020-05-12
Popyt na opakowania wciąż się utrzymuje – przekonuje Mariusz Musiał, dyrektor zarządzający spółki Alpla Poland, która zajmuje się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych. Zmienia się tylko kierunek, z którego ten popyt pochodzi.
- Produkowane przez nas opakowania trafiają na różne rynki, głównie wodno – napojowe, ale też mleczne, chemii gospodarczej, kosmetyków, środków do dezynfekcji. W przypadku branży wód i napojów, w momencie gdy zostały wprowadzone w marcu pierwsze restrykcje związane z pandemią koronawirusa i konsumenci szaleńczo ruszyli do sklepów na zakupy, wówczas zapotrzebowanie naszych klientów na opakowania, a nasze na surowce do produkcji tych opakowań gwałtownie wzrosło i było na wysokim poziomie. Natomiast w kolejnych tygodniach, gdy te ograniczenia już obowiązywały i pojawił się utrudniony dostęp do sklepów związany z limitami wejść, sprzedaż opakowań wyraźnie się zmniejszyła. Obecnie najmocniej jest to widoczne w odniesieniu do wód i napojów, zwłaszcza w przypadku opakowań o niewielkich pojemnościach typu 0,7 litra czy jeden litr. Dzieci nie chodzą do szkół, zamknięte są kluby fitness, puby. Jest mniej wesel, odwołano komunie, więc to zapotrzebowanie na napoje i przez to opakowania PET jest mniejsze. Kwiecień był zatem miesiącem o wiele gorszym od marca. Natomiast widzimy też zdecydowany wzrost sprzedaży w innych sektorach, jak choćby opakowania do środków higieny, do mydeł, do środków dezynfekcyjnych. Tutaj pandemia wpływa pozytywnie na popyt i na pewno jeszcze się ten trend utrzyma – komentuje Mariusz Musiał z Alpla Poland, który był gościem webinarium zorganizowanego przez Santander Bank Polska na temat rynku opakowań z tworzyw sztucznych w dobie koronawirusa.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...