2020-05-12
Popyt na opakowania wciąż się utrzymuje – przekonuje Mariusz Musiał, dyrektor zarządzający spółki Alpla Poland, która zajmuje się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych. Zmienia się tylko kierunek, z którego ten popyt pochodzi.
- Produkowane przez nas opakowania trafiają na różne rynki, głównie wodno – napojowe, ale też mleczne, chemii gospodarczej, kosmetyków, środków do dezynfekcji. W przypadku branży wód i napojów, w momencie gdy zostały wprowadzone w marcu pierwsze restrykcje związane z pandemią koronawirusa i konsumenci szaleńczo ruszyli do sklepów na zakupy, wówczas zapotrzebowanie naszych klientów na opakowania, a nasze na surowce do produkcji tych opakowań gwałtownie wzrosło i było na wysokim poziomie. Natomiast w kolejnych tygodniach, gdy te ograniczenia już obowiązywały i pojawił się utrudniony dostęp do sklepów związany z limitami wejść, sprzedaż opakowań wyraźnie się zmniejszyła. Obecnie najmocniej jest to widoczne w odniesieniu do wód i napojów, zwłaszcza w przypadku opakowań o niewielkich pojemnościach typu 0,7 litra czy jeden litr. Dzieci nie chodzą do szkół, zamknięte są kluby fitness, puby. Jest mniej wesel, odwołano komunie, więc to zapotrzebowanie na napoje i przez to opakowania PET jest mniejsze. Kwiecień był zatem miesiącem o wiele gorszym od marca. Natomiast widzimy też zdecydowany wzrost sprzedaży w innych sektorach, jak choćby opakowania do środków higieny, do mydeł, do środków dezynfekcyjnych. Tutaj pandemia wpływa pozytywnie na popyt i na pewno jeszcze się ten trend utrzyma – komentuje Mariusz Musiał z Alpla Poland, który był gościem webinarium zorganizowanego przez Santander Bank Polska na temat rynku opakowań z tworzyw sztucznych w dobie koronawirusa.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...
Workshops&Networking PIPC „Cyfrowa i Bezpieczna Chemia” – podsumowanie II edycji
19-20 września 2024 r. w Hotelu Novotel City West w Krakowie odbyło się wydarzenie Polskiej Izby Przemysłu...