2020-05-12
Popyt na opakowania wciąż się utrzymuje – przekonuje Mariusz Musiał, dyrektor zarządzający spółki Alpla Poland, która zajmuje się produkcją opakowań z tworzyw sztucznych. Zmienia się tylko kierunek, z którego ten popyt pochodzi.
- Produkowane przez nas opakowania trafiają na różne rynki, głównie wodno – napojowe, ale też mleczne, chemii gospodarczej, kosmetyków, środków do dezynfekcji. W przypadku branży wód i napojów, w momencie gdy zostały wprowadzone w marcu pierwsze restrykcje związane z pandemią koronawirusa i konsumenci szaleńczo ruszyli do sklepów na zakupy, wówczas zapotrzebowanie naszych klientów na opakowania, a nasze na surowce do produkcji tych opakowań gwałtownie wzrosło i było na wysokim poziomie. Natomiast w kolejnych tygodniach, gdy te ograniczenia już obowiązywały i pojawił się utrudniony dostęp do sklepów związany z limitami wejść, sprzedaż opakowań wyraźnie się zmniejszyła. Obecnie najmocniej jest to widoczne w odniesieniu do wód i napojów, zwłaszcza w przypadku opakowań o niewielkich pojemnościach typu 0,7 litra czy jeden litr. Dzieci nie chodzą do szkół, zamknięte są kluby fitness, puby. Jest mniej wesel, odwołano komunie, więc to zapotrzebowanie na napoje i przez to opakowania PET jest mniejsze. Kwiecień był zatem miesiącem o wiele gorszym od marca. Natomiast widzimy też zdecydowany wzrost sprzedaży w innych sektorach, jak choćby opakowania do środków higieny, do mydeł, do środków dezynfekcyjnych. Tutaj pandemia wpływa pozytywnie na popyt i na pewno jeszcze się ten trend utrzyma – komentuje Mariusz Musiał z Alpla Poland, który był gościem webinarium zorganizowanego przez Santander Bank Polska na temat rynku opakowań z tworzyw sztucznych w dobie koronawirusa.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2025
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...
Targi Labs Expo spełniły oczekiwania
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się 3. edycja Targów Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych LABS...
Kosmetyczne targi w Bolonii przyciągnęły tysiące gości
Targi Cosmoprof w Bolonii to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży kosmetycznej na świecie, przyciągające...
World of Build Expo zgromadziły branżę budowlaną
Targi World of BUILD Expo zgromadziły w Nadarzynie czołowych ekspertów i innowatorów w branży...