2020-10-23
2,276 mld euro wyniosły w trzecim kwartale 2020 r. przychody koncernu AkzoNobel. Był to wynik o 5% słabszy od uzyskanego w analogicznym okresie minionego roku. Zysk sięgnął 326 mln euro i był wyższy o 18%. Jednocześnie nastąpił wzrost sprzedaży wolumenowej o 3%, przy silnych trendach popytu w większości segmentów i regionów. Ponadto firma podjęła kilka ważnych projektów, które będą wpływać na jej funkcjonowanie w przyszłości.
- W trzecim kwartale osiągnęliśmy znakomite wyniki, przy wzroście przychodów w cenach stałych oraz wzroście rentowności sprzedaży na poziomie 17,7%, co wynika z silnej dyscypliny w zakresie marż i redukcji kosztów. Osiągnięcie tych wyników było możliwe dzięki stałemu zaangażowaniu wszystkich pracowników na całym świecie, którzy dostosowali się do wyzwań stawianych przez COVID-19. Mimo że warunki makroekonomiczne pozostają niepewne, nadal budujemy solidną pozycję lidera w naszej branży, angażując się w dostarczanie klientom bardziej innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań - powiedział Thierry Vanlancker, dyrektor generalny AkzoNobel.
Istotną inwestycją koncernu było doprowadzenie do sytuacji, w której jego zakład farb dekoracyjnych w Chinach przestawia się na ekologiczne produkty na bazie wody. Obiekt przechodzi gruntowną modernizację, która umożliwi produkcję wyłącznie produktów na bazie wody. Jest to ostatnia z czterech chińskich fabryk farb dekoracyjnych, które dokonały takiej zmiany.
W trzecim kwartale doszło również do przejęcia firmy Stahl, dzięki czemu AkzoNobel zapewnia sobie dostęp do unikalnej technologii nanoszenia powłok proszkowych dla podłoży termoczułych. Za sprawą tej transakcji uzyskuje przyspieszony dostęp do unikalnej technologii utwardzania proszków w bardzo niskich temperaturach, jedynej w swoim rodzaju w branży farb proszkowych. Obejmuje ona zarówno proszki utwardzane promieniami UV, jak i termicznie oraz umożliwia firmie dostęp do procesu utwardzania w ultraniskiej temperaturze (80–100 st. C).
Elementem dalszego rozwoju koncernu w Europie jest z kolei przejęcie działalności w zakresie farb dekoracyjnych hiszpańskiej firmy Industrias Titan. Termin finalizacji tej transakcji jest uzależniony od uzyskania wymaganych prawem zezwoleń i spodziewany przed końcem pierwszego kwartału 2021 r.
- Rynek hiszpański ma duży potencjał i jest to dla nas doskonała okazja do umocnienia pozycji w regionie. Przejęcie umożliwi nam lepszą obsługę klientów i zapewni dodatkowe możliwości, a jednocześnie będzie stanowić kolejny dowód na to, że jesteśmy ekspertem w sektorze farb i powłok w Europie. Fakt, że znaczna część portfolio Titan otrzymała europejski znak ekologiczny daje ekscytujące możliwości łączenia naszych technologii i wiedzy, co zaowocuje opracowywaniem lepszych i bardziej zrównoważonych produktów – stwierdził Thierry Vanlancker.
AkzoNobel specjalizuje się w produkcji farb i lakierów. Jego portfolio zawiera światowej klasy marki, takie jak Dulux, International, Sikkens i Interpon. Firma z siedzibą główną w Holandii działa w ponad 150 krajach i zatrudnia około 35 tys. pracowników.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...