Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Aktualne strategie w projektowaniu składników kosmetyków

2022-10-18  / Autor: Katarzyna Pikosz, Marta Murat, Dział Technologii i Rozwoju Formulacji Kosmetycznych, Invanto Sp. z o.o.

Rynek kosmetyczny to nieustanne zmiany, pomysły, walka i dążenia. Wciąż pojawiają się nowe kosmetyki z nowoczesną recepturą, składem, opakowaniem. Jesteśmy świadkami powstawania nowych form aplikacji, personalizacji i nieustających innowacji. Ten ostatni aspekt dotyka szczególnie producentów i dostawców surowców kosmetycznych. Dzisiejszy rynek kosmetyczny jest świadomy, poszukujący i otwarty. Tymi samymi drogami muszą kroczyć zarówno technolodzy, działy marketingu, jak i producenci surowców kosmetycznych.

Producenci kosmetyków cały czas poszukują nowych składników aktywnych, które przyciągną uwagę klientów. Oczywiście większość producentów opiera swoje produkty na sprawdzonych surowcach, takich jak olej arganowy, marula, macadamia, kwas hialuronowy, komórki macierzyste, koenzym Q10, ale rynek potrzebuje nowości.

Zrównoważony rozwój

W dziedzinie pielęgnacji standardem stały się kosmetyki naturalne, w tym ekologiczne, organiczne i oczywiście kosmetyki wegańskie. Rosnące zainteresowanie surowcami naturalnymi lub pochodzenia naturalnego jest odzwierciedleniem potrzeb oraz rosnącej świadomości w zakresie składu kosmetyków, certyfikacji. Ekologia sama w sobie stała się trendem, który dominuje praktycznie każdą dziedzinę życia. Odbiorcy coraz większą uwagę przykładają także do proekologicznej działalności firm, zasad społecznych i zrównoważonego rozwoju.

Zrównoważony rozwój odgrywa kluczową rolę w dzisiejszym przemyśle kosmetycznym. Platforma Infegy Atlas zbadała liczbę pojawiających się wzmianek o „zrównoważonym rozwoju” w sieciach społecznościowych w trzech okresach (2012-2015, 2015-2018 i 2018-2021). W pierwszym okresie słowo to pojawiało się prawie 75 milionów razy (w tym ponad milion razy w tematach związanych z urodą). W kolejnych latach wzmianki te pomnożyły się czterokrotnie. Zrównoważony rozwój wykracza poza trendy. Stał się kluczowym tematem w naszym życiu i pozostanie z nami na najbliższe lata i dekady. Początkowo zrównoważony rozwój w świeciebprzemysłu kosmetycznego związanybbył głównie z ekologią, weganizmem i naturą. Niedawno doszły nowe tematy, takie jak przyjazność dla środowiska, poszanowanie zasobów i zielone piękno. Ostatnio najbardziej gorącymi tematami są oczywiście czyste piękno, a także koncepcja zero waste i kosmetyki wolne od plastiku.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 3/2022

"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykizrównoważony rozwójekologiaprojektowanie składników kosmetyków

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 6/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024

Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie