2022-10-18 / Autor: Katarzyna Pikosz, Marta Murat, Dział Technologii i Rozwoju Formulacji Kosmetycznych, Invanto Sp. z o.o.
Rynek kosmetyczny to nieustanne zmiany, pomysły, walka i dążenia. Wciąż pojawiają się nowe kosmetyki z nowoczesną recepturą, składem, opakowaniem. Jesteśmy świadkami powstawania nowych form aplikacji, personalizacji i nieustających innowacji. Ten ostatni aspekt dotyka szczególnie producentów i dostawców surowców kosmetycznych. Dzisiejszy rynek kosmetyczny jest świadomy, poszukujący i otwarty. Tymi samymi drogami muszą kroczyć zarówno technolodzy, działy marketingu, jak i producenci surowców kosmetycznych.
Producenci kosmetyków cały czas poszukują nowych składników aktywnych, które przyciągną uwagę klientów. Oczywiście większość producentów opiera swoje produkty na sprawdzonych surowcach, takich jak olej arganowy, marula, macadamia, kwas hialuronowy, komórki macierzyste, koenzym Q10, ale rynek potrzebuje nowości.
Zrównoważony rozwój
W dziedzinie pielęgnacji standardem stały się kosmetyki naturalne, w tym ekologiczne, organiczne i oczywiście kosmetyki wegańskie. Rosnące zainteresowanie surowcami naturalnymi lub pochodzenia naturalnego jest odzwierciedleniem potrzeb oraz rosnącej świadomości w zakresie składu kosmetyków, certyfikacji. Ekologia sama w sobie stała się trendem, który dominuje praktycznie każdą dziedzinę życia. Odbiorcy coraz większą uwagę przykładają także do proekologicznej działalności firm, zasad społecznych i zrównoważonego rozwoju.
Zrównoważony rozwój odgrywa kluczową rolę w dzisiejszym przemyśle kosmetycznym. Platforma Infegy Atlas zbadała liczbę pojawiających się wzmianek o „zrównoważonym rozwoju” w sieciach społecznościowych w trzech okresach (2012-2015, 2015-2018 i 2018-2021). W pierwszym okresie słowo to pojawiało się prawie 75 milionów razy (w tym ponad milion razy w tematach związanych z urodą). W kolejnych latach wzmianki te pomnożyły się czterokrotnie. Zrównoważony rozwój wykracza poza trendy. Stał się kluczowym tematem w naszym życiu i pozostanie z nami na najbliższe lata i dekady. Początkowo zrównoważony rozwój w świeciebprzemysłu kosmetycznego związanybbył głównie z ekologią, weganizmem i naturą. Niedawno doszły nowe tematy, takie jak przyjazność dla środowiska, poszanowanie zasobów i zielone piękno. Ostatnio najbardziej gorącymi tematami są oczywiście czyste piękno, a także koncepcja zero waste i kosmetyki wolne od plastiku.
"CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2025
20.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2024
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2024
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Legislacja, trendy i surowce: X edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej
3 grudnia 2024 r. odbyła się w Warszawie 10. edycja Konferencji Przemysłu Chemii Budowlanej. W...
Marki własne w Kielcach
6 i 7 listopada br. do Targów Kielce na Targi Marek Własnych przyjechali przedstawiciele sektora marek...
Targi Packaging Innovations stałym punktem w branży opakowaniowej
W dniach 9-10 października br. w EXPO Kraków, odbyła się 16. edycja Międzynarodowych Targów...
Targi Warsaw Pack ważne dla sektora opakowań
Warsaw Pack to wydarzenie, gdzie liderzy branży prezentują najnowsze technologie pakowania i...