Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

AI w marketingu kosmetycznym – nowoczesne narzędzie czy poważne wyzwanie prawne?

2025-06-03  / Autor: Milena Dorobek-Lis; radca prawny, właścicielka Kancelarii Radcy Prawnego Milena Dorobek-Lis; Specjalizuje się w obsłudze prawnej przedsiębiorców, prawie nowych technologii, prawie kosmetycznym, e-commerce oraz postępowaniu administracyjnym

AI Act wprowadza podział systemów sztucznej inteligencji na cztery kategorie:

  • kategoria niskiego ryzyka – systemy, które nie stanowią żadnego zagrożenia lub stanowią nieznaczne zagrożenie,
  • kategoria średniego ryzyka – do tej kategorii zaliczane są popularne w ostatnim czasie chatboty,
  • kategoria wysokiego ryzyka – są to technologie, które w obiektywnej ocenie mogą wywrzeć wpływ na bezpieczeństwo i prawa podstawowe użytkownika,
  • kategoria niedopuszczalnego ryzyka – są to systemy stwarzające największe ryzyko dla bezpieczeństwa.

W przypadku marketingu kosmetycznego, w zależności od charakteru i celu, w jakim wykorzystywany jest system, można mieć do czynienia z różnymi kategoriami ryzyka. Wszystko zależy od tego, czy system AI jest wykorzystywany jedynie do komunikacji z klientem dokonującym wyborów zakupowych, czy może stosowany jest do profilowania tendencji zakupowych, analizy zachowań lub dokonywania głębszych analiz związanych z charakterystyką jednostki i dalszym proponowaniem jej jak najbardziej spersonalizowanych ofert. Podmiot stosujący systemy sztucznej inteligencji powinien dokonać rzetelnej analizy swoich narzędzi i odpowiednio ocenić, do której z powyższych kategorii się zalicza.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2025

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykimarketingAIsztuczna inteligencja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie