Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Agregaty prądotwórcze na kłopoty z energią

2024-01-11

Najlepszym rozwiązaniem w przypadku krótkich przerw w dostawie prądu są agregaty wyposażone w silniki benzynowe. Po pierwsze pracują ciszej, po drugie są prostsze w obsłudze, ponieważ łatwiej się je uruchamia w niskich temperaturach. Kolejnym krokiem, który warto wtedy zrobić jest zasilenie tych urządzeń benzyną alkilatową.

Zastosowanie tego rodzaju paliwa umożliwia wykorzystywanie zasilanych nim urządzeń i maszyn w zamkniętych halach, pod dachem. Oczywiście mowa tu o obiektach z dobrą wentylacją. Jest tak, dlatego że paliwo to nie zawiera etanolu, benzenu ani węglowodorów aromatycznych.  Doskonale sprawdza się między innymi w pracach budowlano – remontowych. Wyższy koszt zakupu rekompensuje większa niż przy klasycznym paliwie wydajność oraz bezpieczeństwo użytkowaniu. Kluczowe jest również i to, że benzynę taką można stosować zarówno w nowych, jak i starych silnikach i nie ma konieczności dokonywania jakichkolwiek modyfikacji napędu.

- WARTER PRO FUEL 2 to alkilatowa benzyna zmieszana w proporcji 50:1 z wysokiej jakości biodegradowalnym olejem premium do silników dwusuwowych. Natomiast do pozostałych silników czterosuwowych opracowaliśmy paliwo WARTER PRO FUEL 4. Korzyści ze stosowania paliw alkilatowych jest znacznie więcej, stąd coraz częściej producenci różnego rodzaju silników stosowanych w sprzęcie ogrodniczym, budowlanym i leśnym oraz tych wykorzystywanych do napędzania małych pojazdów, takich jak skutery czy quady, a także producenci silników zaburtowych do łodzi zalecają, aby ich jednostki napędowe były zasilane wyłącznie benzyną alkilatową. To kwestia dbałości o środowisko i sprzęt – zapewnia Wojciech Okine, członek zarządu spółki Warter Fuels, która produkuje w Polsce te paliwa.

Według raportu GFK Polonia „Reakcja polskiego biznesu na szok energetyczny 2022”, aż 70% małych i średnich firm obawia się o dostęp do paliw i energii w najbliższych miesiącach. Polskie przedsiębiorstwa energię elektryczną czerpią głównie z sieci, 19% z nich ma dodatkowo agregat prądotwórczy, inne korzystają z własnych, odnawialnych źródeł energii, takich jak wiatraki czy instalacje fotowoltaiczne.

Według American Fuel & Petrochemical Manufacturers (AFPM) benzyny alkilatowe są przyszłością rynku paliw premium. Przemawiają za tym związane z ich stosowaniem istotne zwiększenie wydajności energetycznej i znacząca redukcja emisji dwutlenku węgla. Amerykanie przewidują również, że popyt na alkilat wzrośnie o prawie 10% do 2030 r., również w Europie.


energetykapaliwaWarter Fuels

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Średnia ocen 5/5 na podstawie 1 głosów.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie