2018-11-06 / Autor: Anna Jarosik
Witaminy B, E, D, C, A oraz K swoje podstawowe zastosowanie znajdują w produktach kierowanych do opieki zdrowotnej, żywności, napojów, pasz i do produktów higieny osobistej.
Według MarketsandMarkets INC, globalny rynek witamin wart jest 5,18 mld dolarów i wzrośnie do 2023 r. do poziomu 7,35 mld dolarów. Rynek napędzany jest przez rosnące zapotrzebowania na produkty funkcjonalne i wzbogacone o składniki odżywcze. Dotyczy to przede wszystkim produktów z grupy żywności przetworzonej, cechującej się mniejszą ilością korzystnych składników odżywczych i niedoborem witamin. Popularne staje się również wzmacnianie pasz składnikami odżywczymi i witaminami ze względu na dynamiczny wzrost spożycia mięsa i produktów mlecznych w skali świata.
Najpopularniejszym, pod względem stosowania, rodzajem witamin jest witamina C, która jednocześnie ma być najszybciej rozwijającym się segmentem w tempie 8,6% rocznie. Decydują o tym liczne korzyści zapewniane przez spożycie witaminy C, czyli m.in. szybsze gojenie się ran i zdrowe utrzymanie skóry, oczu i układu odpornościowego. W ten sposó witamina C znajduje wzięcie zarówno w produktach medycznych, jak i kosmetycznych i spożywczych.
Rynek witamin, według źródeł pochodzenia, zdominowany jest przez segment witamin syntetycznych. Są one chemicznie syntetyzowane i produkowane głównie z pochodnych smoły węglowej i ekstraktów ropy naftowej. Posiadają zdolność do pozostawania stabilnymi przez dłuższy czas. Są też preferowaną opcją z uwagi na porównywalnie niższe koszty produkcyjne w stosunku do naturalnie pozyskiwanych witamin.
Najwyższy udział w rynku witamin, pod względem geograficznym, przypada na Azję i Pacyfik.
Przedsiębiorstwa dominujące w branży to DSM; Glanbia; Archer Daniels Midland; BASF; Lonza Group; Vitablend Nederland; SternVitamin; Farbest-Tallman Foods Corporation; Watson; Zagro Singapore; The Wright Group; Rabar PTY; Bluestar Adisseo; Showa Denko oraz BTSA Biotecnologías Aplicadas.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...