Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

20 lat pierwszej inwestycji Unilevera w Polsce

2011-06-17

20 lat temu, 17 czerwca 1991 r., Unilever zakupił większościowy pakiet akcji bydgoskiej „Polleny”. W ten sposób, po ponad 50 latach, Unilever wrócił do Polski i rozpoczęła się nowa karta historii fabryki w Bydgoszczy.

Zakład, produkujący kosmetyki, produkty do higieny ciała oraz środki czyszcząco-dezynfekujące zatrudnia dzisiaj 390 pracowników i eksportuje do 26 państw.

- Fabryka w Bydgoszczy była pierwszą inwestycją Unilevera w Polsce. Zakład od lat utrzymuje stabilną, wysoką pozycję wśród fabryk branży kosmetycznej Unilevera w Europie – mówi Sanjay Dube, prezes Unilevera w Polsce oraz prezydent Regionalnej Organizacji Unilevera w Europie Środkowo-Wschodniej.

Początki fabryki sięgają 1932 roku. Po latach przekształceń, rozbudowy i rozszerzania asortymentu, 17 czerwca 1991 roku większościowy pakiet Bydgoskich Zakładów Chemii Gospodarczej Pollena zakupił Unilever. Dziś fabryka jest jedynym zakładem Unilevera w Polsce specjalizującym się w produkcji środków czystości. Pozostałe fabryki znajdują się w: Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi).

- Naszym atutem są najnowocześniejsze technologicznie i uniwersalne linie produkcyjne. Dzięki temu możemy poszczycić się wysoką elastycznością. Oferujemy szeroką gamę wyrobów produkowanych w krótkich seriach – mówi Marek Głowski, dyrektor fabryki Unilevera w Bydgoszczy - Kluczem do sukcesu, obok szybkości reakcji na zmieniającą się sytuację na rynku, są dobre kontakty z klientami. Ich rozwijaniu sprzyjają m.in. częste wizyty zagranicznych planistów.

- Największym kapitałem naszej fabryki są pracownicy – mówi dyrektor Marek Głowski – Bez ich umiejętności i oddania nie moglibyśmy osiągnąć tego wszystkiego, z czego jesteśmy dziś dumni. Chcę im serdecznie podziękować i powiedzieć: to Wasze święto!


przemysł kosmetycznychemia gospodarczaUnilever

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie