2011-06-17
20 lat temu, 17 czerwca 1991 r., Unilever zakupił większościowy pakiet akcji bydgoskiej „Polleny”. W ten sposób, po ponad 50 latach, Unilever wrócił do Polski i rozpoczęła się nowa karta historii fabryki w Bydgoszczy.
Zakład, produkujący kosmetyki, produkty do higieny ciała oraz środki czyszcząco-dezynfekujące zatrudnia dzisiaj 390 pracowników i eksportuje do 26 państw.
- Fabryka w Bydgoszczy była pierwszą inwestycją Unilevera w Polsce. Zakład od lat utrzymuje stabilną, wysoką pozycję wśród fabryk branży kosmetycznej Unilevera w Europie – mówi Sanjay Dube, prezes Unilevera w Polsce oraz prezydent Regionalnej Organizacji Unilevera w Europie Środkowo-Wschodniej.
Początki fabryki sięgają 1932 roku. Po latach przekształceń, rozbudowy i rozszerzania asortymentu, 17 czerwca 1991 roku większościowy pakiet Bydgoskich Zakładów Chemii Gospodarczej Pollena zakupił Unilever. Dziś fabryka jest jedynym zakładem Unilevera w Polsce specjalizującym się w produkcji środków czystości. Pozostałe fabryki znajdują się w: Baninie koło Gdańska (produkcja lodów), Katowicach (margaryny i herbaty) oraz Poznaniu (produkty kulinarne i dressingi).
- Naszym atutem są najnowocześniejsze technologicznie i uniwersalne linie produkcyjne. Dzięki temu możemy poszczycić się wysoką elastycznością. Oferujemy szeroką gamę wyrobów produkowanych w krótkich seriach – mówi Marek Głowski, dyrektor fabryki Unilevera w Bydgoszczy - Kluczem do sukcesu, obok szybkości reakcji na zmieniającą się sytuację na rynku, są dobre kontakty z klientami. Ich rozwijaniu sprzyjają m.in. częste wizyty zagranicznych planistów.
- Największym kapitałem naszej fabryki są pracownicy – mówi dyrektor Marek Głowski – Bez ich umiejętności i oddania nie moglibyśmy osiągnąć tego wszystkiego, z czego jesteśmy dziś dumni. Chcę im serdecznie podziękować i powiedzieć: to Wasze święto!
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...