Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

140 polskich firm na Cosmoprof w Bolonii

2025-03-21

We Włoszech trwają targi Cosmoprof Worldwide Bologna. Uczestniczy w nich ponad 3 tys. firm z 65 krajów. Zwiedzający mają okazję odwiedzić też 29 pawilonów narodowych, reprezentujących ponad 10 tys. marek. Jest tez oczywiście pawilon polski.

Polską reprezentację na targach tworzy 140 firm. Na uwagę zasługuje pawilon narodowy nr 16 i stoisko zrealizowane przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu na zlecenie Ministerstwa Rozwoju i Technologii.

- Bolonia to dla wielu firm obowiązkowy punkt w kalendarzu. Uczestnicy tych targów wiedzą, że mogą one być istotnym krokiem w kierunku wzmocnienia pozycji firmy na arenie międzynarodowej. W tym roku przeważająca część wystawców to firmy kosmetyczne, które stanowią 70% całkowitej liczby uczestników. Cieszy nas to, że aż 60% z nich to członkowie naszego związku. Na samym stoisku PAIH zaprezentuje się ok. 30 firm - mówi Justyna Żerańska, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego i tegoroczna ekspertka branżowa stoiska narodowego.

PZPK od lat współpracuje z organizatorem pawilonu narodowego, a przedstawicielki biura pełnią rolę ekspertów branżowych. Zadaniem Związku w Bolonii jest dostarczanie gościom informacji o polskiej branży kosmetyczne i pomoc w nawiązywaniu kontaktów z potencjalnymi kontrahentami.

Jak podaje Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, w 2023 roku polski rynek kosmetyczny był wart ponad 25 mld zł, a do 2028 roku może osiągnąć wartość bliską 30 mld zł. Eksperci patrzą z optymizmem w przyszłość, przewidując dalszy wzrost na poziomie 0,8 mld zł rocznie.

Według danych PZPK, Polska odpowiada za 5,5% wartości dodanej brutto rynku kosmetycznego Unii Europejskiej. Stawia nas to w ścisłej czołówce – obok takich państwa jak Niemcy, Francja, Włochy i Hiszpania. Pod względem udziału w eksporcie jesteśmy na piątym miejscu w UE (8%) i dziewiątym miejscu na świecie (3,8%). 65% kosmetyków eksportowanych z Polski trafia na rynek Unii Europejskiej.


CosmoproftargiPolski Związek Przemysłu Kosmetycznegoprzemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 2/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie