Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

100 Lat Miraculum na polskim rynku kosmetycznym

2024-01-29

W 2024 roku firma kosmetyczna Miraculum świętuje 100 lat swojego istnienia. - Od momentu założenia w 1924 roku, Miraculum kieruje się pasją, innowacyjnością i troską o piękno oraz zdrowie skóry. Jubileusz najstarszej polskiej firmy kosmetycznej to wyjątkowa okazja do spojrzenia z dumą w przeszłość, celebracji dotychczasowych osiągnięć oraz nakreślenia inspirujących planów na przyszłość - mówi Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum S.A.

Miraculum po łacinie oznacza „cud” i pod takim szyldem Leon Luster zarejestrował przedsiębiorstwo, które miało produkować „najcudowniejsze” kosmetyki w Polsce. Już w okresie międzywojennym stało się prekursorem innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie kosmetyki, stawiając na własne receptury i opakowania. W 1931 roku firma zdobyła złoty medal na Międzynarodowej Wystawie w Paryżu za puder kosmetyczny, co zapoczątkowało jej europejską renomę.

Założyciel przedsiębiorstwa Leon Luster, jako pierwszy w kraju, do promocji swych wyrobów wykorzystał znane i lubiane twarzy - ówczesne celebrytki: gwiazdę estrady Hankę Ordonówną oraz Zofię Batycką - Miss Polonia z 1930 r. Tak powstała szeroka gama produktów o pionierskich recepturach dla pielęgnacji skóry. To Luster wprowadził do kosmetologii pojęcia zróżnicowania cery na suchą, tłustą, normalną i dojrzałą, a jego firma była prekursorem w dziedzinie innowacyjnych preparatów kosmetycznych, m.in. olejków chroniących przed promieniowaniem słonecznym (Ultrasol), kremów ochronnych, płynów przeciw poceniu (Dorado), a także preparatów do depilacji (Depilex). Pierwszy polski szampon w płynie Finezja też zawdzięczamy naukowcom Miraculum. Podobnie jak spopularyzowanie stosowania ceramidów, alg oraz kwasów owocowych w kremach pielęgnacyjnych.

Laboratorium, idąc za ogólnoświatowymi trendami, wprowadziło bezpieczną i skuteczną alternatywę Botoxu -  Bioxilift® (już w sześć miesięcy po globalnej premierze), a także doskonały składnik liftingujący Liftiline®.

Dziś Miraculum to kreator polskiego rynku kosmetycznego, który konsekwentnie buduje swą pozycję. Obecnie skupia w swoim portfolio 11 marek, w tym takie, jak Pani Walewska, Być Może, Prastara, Wars oraz Lider. Firma oferuje ponad 700 produktów w kategoriach pielęgnacji twarzy, ciała, perfumerii damskej i męskiej, depilacji oraz preparatów do makijażu. Na tle konkurencji wyróżnia się modelem działania, polegającym na outsourcingu produkcji, co umożliwia koncentrację na opracowywaniu kompleksowych koncepcji produktowych oraz działań promocyjnych.

- Najważniejsze wartości, którymi kieruje się spółka Miraculum są niezmienne od początku jej istnienia: bezpieczeństwo i wysoka jakość, najwyższe technologie, innowacyjność, skuteczność, odpowiedzialność społeczna. Dlatego przy tworzeniu nowych wyrobów ściśle współpracujemy z renomowanymi laboratoriami i instytucjami naukowymi oraz specjalistami z zakresu biologii, kosmetologii oraz dermatologii. Dla bezpieczeństwa konsumentów nasze wyroby podlegają badaniom aplikacyjnym oraz dermatologicznym przeprowadzanym przez wyspecjalizowane i niezależne instytucje. Profesjonalizm rozumiemy przede wszystkim jako dialog z konsumentem - ciągłe monitorowanie jego potrzeb w zakresie produktu, jego ceny, funkcjonalności czy też wartości dodatkowych. Posiłkujemy się opinią zewnętrznych doradców oraz wynikami badań rynku, prowadzonych przez instytuty badawcze.  Profesjonalizm to także dbałość o niezmienną jakość naszych produktów. Wszelkie cele i przedsięwzięcia są wyznaczone i prowadzone w zgodzie z otaczającym środowiskiem naturalnym i poszanowaniem jego praw - opowiadaSławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum.


Miraculumrocznicaprzemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 2/2025

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

108.00 zł

Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego

Nowość!

639.60 zł

Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego

Nowość!

639.60 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie