2024-01-29
W 2024 roku firma kosmetyczna Miraculum świętuje 100 lat swojego istnienia. - Od momentu założenia w 1924 roku, Miraculum kieruje się pasją, innowacyjnością i troską o piękno oraz zdrowie skóry. Jubileusz najstarszej polskiej firmy kosmetycznej to wyjątkowa okazja do spojrzenia z dumą w przeszłość, celebracji dotychczasowych osiągnięć oraz nakreślenia inspirujących planów na przyszłość - mówi Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum S.A.
Miraculum po łacinie oznacza „cud” i pod takim szyldem Leon Luster zarejestrował przedsiębiorstwo, które miało produkować „najcudowniejsze” kosmetyki w Polsce. Już w okresie międzywojennym stało się prekursorem innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie kosmetyki, stawiając na własne receptury i opakowania. W 1931 roku firma zdobyła złoty medal na Międzynarodowej Wystawie w Paryżu za puder kosmetyczny, co zapoczątkowało jej europejską renomę.
Założyciel przedsiębiorstwa Leon Luster, jako pierwszy w kraju, do promocji swych wyrobów wykorzystał znane i lubiane twarzy - ówczesne celebrytki: gwiazdę estrady Hankę Ordonówną oraz Zofię Batycką - Miss Polonia z 1930 r. Tak powstała szeroka gama produktów o pionierskich recepturach dla pielęgnacji skóry. To Luster wprowadził do kosmetologii pojęcia zróżnicowania cery na suchą, tłustą, normalną i dojrzałą, a jego firma była prekursorem w dziedzinie innowacyjnych preparatów kosmetycznych, m.in. olejków chroniących przed promieniowaniem słonecznym (Ultrasol), kremów ochronnych, płynów przeciw poceniu (Dorado), a także preparatów do depilacji (Depilex). Pierwszy polski szampon w płynie Finezja też zawdzięczamy naukowcom Miraculum. Podobnie jak spopularyzowanie stosowania ceramidów, alg oraz kwasów owocowych w kremach pielęgnacyjnych.
Laboratorium, idąc za ogólnoświatowymi trendami, wprowadziło bezpieczną i skuteczną alternatywę Botoxu - Bioxilift® (już w sześć miesięcy po globalnej premierze), a także doskonały składnik liftingujący Liftiline®.
Dziś Miraculum to kreator polskiego rynku kosmetycznego, który konsekwentnie buduje swą pozycję. Obecnie skupia w swoim portfolio 11 marek, w tym takie, jak Pani Walewska, Być Może, Prastara, Wars oraz Lider. Firma oferuje ponad 700 produktów w kategoriach pielęgnacji twarzy, ciała, perfumerii damskej i męskiej, depilacji oraz preparatów do makijażu. Na tle konkurencji wyróżnia się modelem działania, polegającym na outsourcingu produkcji, co umożliwia koncentrację na opracowywaniu kompleksowych koncepcji produktowych oraz działań promocyjnych.
- Najważniejsze wartości, którymi kieruje się spółka Miraculum są niezmienne od początku jej istnienia: bezpieczeństwo i wysoka jakość, najwyższe technologie, innowacyjność, skuteczność, odpowiedzialność społeczna. Dlatego przy tworzeniu nowych wyrobów ściśle współpracujemy z renomowanymi laboratoriami i instytucjami naukowymi oraz specjalistami z zakresu biologii, kosmetologii oraz dermatologii. Dla bezpieczeństwa konsumentów nasze wyroby podlegają badaniom aplikacyjnym oraz dermatologicznym przeprowadzanym przez wyspecjalizowane i niezależne instytucje. Profesjonalizm rozumiemy przede wszystkim jako dialog z konsumentem - ciągłe monitorowanie jego potrzeb w zakresie produktu, jego ceny, funkcjonalności czy też wartości dodatkowych. Posiłkujemy się opinią zewnętrznych doradców oraz wynikami badań rynku, prowadzonych przez instytuty badawcze. Profesjonalizm to także dbałość o niezmienną jakość naszych produktów. Wszelkie cele i przedsięwzięcia są wyznaczone i prowadzone w zgodzie z otaczającym środowiskiem naturalnym i poszanowaniem jego praw - opowiadaSławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2025
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
Bilety - XIV Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Detergentowego
639.60 zł
Bilety - I Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Kosmetycznego
639.60 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi in-cosmetics Global areną kosmetycznych nowości
Targi in-cosmetics Global 2025, które odbyły się w dniach 8–10 kwietnia w Amsterdamie,...
Targi Labs Expo spełniły oczekiwania
W dniach 19-20 marca 2025 odbyła się 3. edycja Targów Wyposażenia i Technologii Laboratoryjnych LABS...
Kosmetyczne targi w Bolonii przyciągnęły tysiące gości
Targi Cosmoprof w Bolonii to jedno z najważniejszych wydarzeń w branży kosmetycznej na świecie, przyciągające...
World of Build Expo zgromadziły branżę budowlaną
Targi World of BUILD Expo zgromadziły w Nadarzynie czołowych ekspertów i innowatorów w branży...