Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Lojalni klienci są jednym z największych sukcesów firmy - Julian Ferrary

2018-12-06

O firmie, jej globalnej i europejskiej pozycji oraz planach rozwoju rozmawiamy z Julianem Ferrary’em, market manager sektora detergentowego w firmie Novacarb.

Novacarb oferuje naturalne produkty, dzięki którym z sukcesem działa na wielu wymagających rynkach końcowych, między innymi w przemyśle budowlanym, motoryzacyjnym, kosmetycznym i farmaceutycznym, a także w branży chemii gospodarczej i ochronie zdrowia. Jakie wymagania trzeba spełnić, aby utrzymać status lidera w zakresie obsługi tych sektorów?

Trzy podstawowe filary naszej działalności to niezawodność, jakość i doskonała obsługa. W naszym zakładzie produkcyjnym, istniejącym od 1855 roku, pracowało wiele pokoleń pracowników, a fabryka wymaga regularnych inwestycji modernizacyjnych i rozwojowych. Wytwarzamy własną energię i aktualnie pracujemy nad projektem instalacji przetwarzania biomasy. Jesteśmy niezawodni. Mówię o jakości, ponieważ francuski przemysł nie toleruje niskiej jakości. Mamy doskonałą renomę jako marka, a więc jesteśmy zobowiązani do dostarczania produktów wysokiej klasy. Nie chcemy angażować się w wojny cenowe, nawet jeśli są one nieodłączną cechą różnych sektorów. Staramy się utrzymywać wysoki standard w produkcji węglanu i wodorowęglanu sodu oraz tworzyć wartość dodaną w składnikach specjalistycznych.

Równie istotne znaczenie ma doskonała obsługa, dzięki której zdobywamy przewagę nad konkurencją. Ściśle współpracujemy z naszymi klientami, a współpracę staramy się opierać na poszanowaniu wartości ludzkich. W biznesie można być jednocześnie partnerem solidnym i wymagającym oraz przyjaznym i komunikatywnym.

Novacarb jest odpowiednio drugim i trzecim pod względem wielkości europejskim producentem wodorowęglanu i węglanu sodu. Jak przedstawia się sytuacja na tych rynkach? Jak należałoby ocenić bieżącą koniunkturę oraz ewentualne różnice między Europą a Azją?

Soda kalcynowana jest produktem o ogólnoświatowym rynku zbytu, który jest ograniczony względami transportowymi. Konkurencyjności sprzyja głównie niewielka odległość geograficzna.

 

Novacarb oferuje sodę kalcynowaną o wysokiej wartości dodanej, we frakcji grubej i ultragrubej, która usprawnia proces tabletkowania w sektorze chemii gospodarczej. Jedną z naszych mocnych stron jest produkcja sody kalcynowanej o bardzo niskiej zawartości zanieczyszczeń, takich jak metale ciężkie czy aluminium. Jest to gwarancja bezpieczeństwa dla użytkowników końcowych.

Jeśli chodzi o wodorowęglan najprawdopodobniej zyska on status produktu specjalistycznego ze względu na rosnący popyt w branży spożywczej i farmaceutycznej. Zastosowania spożywcze różnią się w zależności od regionu świata. W Europie wodorowęglan sodu jest stosowany najczęściej do produkcji proszku do pieczenia, natomiast w Azji jest kluczowym składnikiem napojów (musujących, energetycznych, gotowych do spożycia). W przemyśle farmaceutycznym czynnikiem napędzającym rynek jest zastosowanie wodorowęglanu sodu w hemodializach. W sektorze środków do prania wodorowęglan sodu jest nadal składnikiem niszowym pomimo licznych zalet, takich jak odpowiednie pH, co zapobiega blaknięciu kolorów, przyjazne dla środowiska właściwości i bezpieczeństwo użytkownika końcowego, ponieważ wodorowęglan sodu jest sklasyfikowany jako związek, który nie powoduje zagrożeń. Wodorowęglan sodu można również wykorzystywać w procesie tabletkowania.

Jednym z najbardziej innowacyjnych produktów oferowanych przez Novacarb jest Nabion™. Jakie cechy stanowią o innowacyjności tej grupy produktów?

Nabion™ jest silnie działającym i certyfikowanym ekologicznie wypełniaczem przeznaczonym do środków do prania i mycia naczyń w postaci proszku i tabletek. Najskuteczniej spośród wszystkich składników na rynku usuwa Ca i Mg i jest najbardziej wydajnym wypełniaczem typu „all in one”. Zastępuje fosforany, na przykład tripolifosforan sodu, zeolity i krzemiany, zwiększając skuteczność piorącą przy jednoczesnym obniżeniu kosztów związanych z opracowywaniem receptury. Innowacyjność polega na użyciu dwóch dobrze znanych surowców powszechnie stosowanych w środkach piorących – sody kalcynowanej i krzemianu sodu – w specyficznym procesie granulacji. Chodzi jednak o coś więcej niż tylko kombinację właściwości tych dwóch surowców. Ich połączenie daje efekt synergii, dzięki czemu Nabion™ jest jednym z bardziej ekologicznych i wydajnych wypełniaczy na rynku.

Nabion™ 15 idealnie nadaje się do wszystkich formulacji, w których celem jest wydajność. Sprawdza się już od 23 lat, czyli od chwili opracowania.


CAŁY WYWIAD ZNAJDĄ PAŃSTWO W NR 3/2018 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY.



wodorowęglan soduchemia gospodarczawęglan soduprzemysł detergentowyNovacarb

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie