2022-05-01 / Autor: Beata Gruś, Head of Marketing Department, PCC Group / Artykuł sponsorowany
Przykładem realizacji takiej strategii jest Grupa PCC posiadająca kilka zakładów produkcyjnych w Polsce. Firma ta jest producentem ponad 1200 produktów i formulacji chemicznych dla różnych branż przemysłowych. Realizując cele zrównoważonej produkcji i konsumpcji, jednym z priorytetów Grupy, jest rozwijanie oferty produktowej, która wpisuje się w trend zielonej chemii. Rosnąca świadomość i odpowiedzialność przemysłu za zmiany klimatyczne oraz wpływ na środowisko, powoduje, że szczególnie ważny staje się nacisk na „zieloną”, ekologiczną produkcję oraz gospodarkę o obiegu zamkniętym . Trwająca zielona transformacja światowego przemysłu chemicznego, w której uczestniczy Grupa PCC, była przyczynkiem do przygotowania adekwatnej do trendu oferty”substancji chemicznych, formulacji przemysłowych i wyrobów konsumenckich tworzących nowy segment produktów o nazwie GREENLINE™. Jest to odpowiedź na potrzeby wielu klientów specjalizujących się w różnych branżach przemysłowych, gdzie Grupa PCC stanowi jedno z kluczowych ogniw łańcucha dostaw.
Czy producenci chemikaliów mają wpływ na pozostałe gałęzie przemysłu? To oczywiste. Im więcej zielonych produktów trafia do gospodarki, tym ich dalsza konsumpcja jest bardziej zrównoważona. Co więcej, globalni producenci operujący w różnych branżach wolą dziś pracować z dostawcami oferującymi zielone rozwiązania, często szyte na miarę. Taka strategia zapewnia na przykład obniżenie śladu węglowego lub podniesienie indeksu pochodzenia naturalnego w całym łańcuchu dostaw.
Ekologia to ważny element wizerunkowy, ale nie tylko. Rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa wpływa na jego decyzje zakupowe. Dziś chętniej kupujemy produkty pochodzenia naturalnego, nietestowane na zwierzętach, wegańskie i wegetariańskie, GMO free czy paraben free. W zależności od rodzaju produktów zielonych opcji jest wiele i to one coraz częściej wpływają na decyzje zakupowe konsumentów. Działając zatem w sektorze produkcyjnym warto spojrzeć w stronę zielonej chemii i rozważyć wykorzystanie jej zalet dla swojego biznesu.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...