2022-05-01 / Autor: Beata Gruś, Head of Marketing Department, PCC Group / Artykuł sponsorowany
Przykładem realizacji takiej strategii jest Grupa PCC posiadająca kilka zakładów produkcyjnych w Polsce. Firma ta jest producentem ponad 1200 produktów i formulacji chemicznych dla różnych branż przemysłowych. Realizując cele zrównoważonej produkcji i konsumpcji, jednym z priorytetów Grupy, jest rozwijanie oferty produktowej, która wpisuje się w trend zielonej chemii. Rosnąca świadomość i odpowiedzialność przemysłu za zmiany klimatyczne oraz wpływ na środowisko, powoduje, że szczególnie ważny staje się nacisk na „zieloną”, ekologiczną produkcję oraz gospodarkę o obiegu zamkniętym . Trwająca zielona transformacja światowego przemysłu chemicznego, w której uczestniczy Grupa PCC, była przyczynkiem do przygotowania adekwatnej do trendu oferty”substancji chemicznych, formulacji przemysłowych i wyrobów konsumenckich tworzących nowy segment produktów o nazwie GREENLINE™. Jest to odpowiedź na potrzeby wielu klientów specjalizujących się w różnych branżach przemysłowych, gdzie Grupa PCC stanowi jedno z kluczowych ogniw łańcucha dostaw.
Czy producenci chemikaliów mają wpływ na pozostałe gałęzie przemysłu? To oczywiste. Im więcej zielonych produktów trafia do gospodarki, tym ich dalsza konsumpcja jest bardziej zrównoważona. Co więcej, globalni producenci operujący w różnych branżach wolą dziś pracować z dostawcami oferującymi zielone rozwiązania, często szyte na miarę. Taka strategia zapewnia na przykład obniżenie śladu węglowego lub podniesienie indeksu pochodzenia naturalnego w całym łańcuchu dostaw.
Ekologia to ważny element wizerunkowy, ale nie tylko. Rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa wpływa na jego decyzje zakupowe. Dziś chętniej kupujemy produkty pochodzenia naturalnego, nietestowane na zwierzętach, wegańskie i wegetariańskie, GMO free czy paraben free. W zależności od rodzaju produktów zielonych opcji jest wiele i to one coraz częściej wpływają na decyzje zakupowe konsumentów. Działając zatem w sektorze produkcyjnym warto spojrzeć w stronę zielonej chemii i rozważyć wykorzystanie jej zalet dla swojego biznesu.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...