Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA

Surfaktanty zgodne z koncepcją zrównoważonego rozwoju

2024-08-02  / Autor: Alba Zamora Uruñuela, Business Communications, Cepsa Química, S.A.

Nowa era konsumentów  

Konsumenci zwracają coraz większą uwagę na środowisko, starannie oceniając produkty, których używają na co dzień. Ich podejście kształtuje branżę i narzuca działającym w niej podmiotom nowe standardy.  

Współcześni konsumenci coraz częściej oczekują od producentów, aby angażowali się w kwestie społeczne, takie jak zmiany klimatyczne, odpowiedzialność społeczna, etyczny handel i zrównoważony rozwój. Oprócz tego klienci w aktywny sposób dostosowują zachowania zakupowe do wyznawanych przez siebie wartości. Poniżej opisano kilka przykładów. 

  • Wygoda przede wszystkim: Konsumenci poszukują produktów i technologii, które są łatwe w użytkowaniu i pozwalają oszczędzać czas. Wpływa to między innymi na rosnącą popularność uniwersalnych środków czyszczących i piorących oraz rozwiązań technologicznych, takich jak szybkie cykle prania i systemy automatycznego dozowania w pralkach.
  • Prosty skład, skoncentrowane produkty: Konsumenci coraz częściej stawiają na produkty skutecznie działające i skoncentrowane, które w mniejszym stopniu oddziałują na środowisko, dzięki ograniczeniu emisji CO2 oraz generują oszczędności dla producentów zarówno pod względem kosztów produkcji, jak i transportu.
  • Potencjał naturalnych alternatyw: Rozwój świadomości ekologicznej spowodował wzrost zainteresowania klientów transparentnymi deklaracjami niezależnych marek, takimi jak „organiczny”, „wegański”, „naturalny” i „przyjazny dla środowiska” oraz oznaczeniami informującymi o braku określonych substancji w składzie, na przykład parabenów czy siarczanów („nie zawiera x”).

Główne wyzwanie w branży surfaktantów polega na opracowywaniu składników alternatywnych, które zaspokoją popyt konsumentów na produkty zrównoważone, o mniejszym śladzie węglowym, jednak bez uszczerbku dla skuteczności działania. Warto przy tym pamiętać, że konsumenci mogą postrzegać deklarację o zgodności produktu z zasadami zrównoważonego rozwoju jako sygnał obniżenia jakości. Może to rodzić wątpliwości, co do funkcjonalności nowego produktu.  


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2024

"Kosmetyki i Detergenty" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


chemia gospodarczadetergentysurfaktantyzrównoważony rozwój

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 5/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 4/2024

Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków

94.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania

Nowość!

108.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy Grupa Azoty ponownie stanie się zyskowna w przeciągu kolejnych 12 miesięcy?

Zobacz wyniki

REKLAMA
REKLAMA

WięcejW obiektywie