2023-03-03 / Autor: Katarzyna Pikosz, Marta Murat, Dział Technologii i Rozwoju Formulacji Kosmetycznych Invanto Sp. z o.o.
Odbiorca
Ważnym krokiem w formułowaniu produktów pielęgnacyjnych do włosów jest odbiorca. Należy zacząć od ustalenia, komu Twój produkt ma służyć i jaki problem rozwiązywać. Być może kierujesz swoje produkty do włosów niemowląt i małych dzieci lub osób z włosami naturalnymi/teksturowanymi albo też suchymi i cienkimi, a może chcesz stworzyć wyjątkowy produkt do stylizacji, którego jeszcze nie widziałeś na rynku?
Inną rzeczą, którą należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu produktu do pielęgnacji włosów, jest to, kim jest Twój optymalny klient. Nie ma jednego produktu, który byłby idealny do wszystkich rodzajów włosów: prostych, falowanych, kręconych, ani jednego produktu idealnego, który zadowoliłby wszystkich klientów.
Włosy, skóra głowy i pH
Jednym z kluczowych problemów, z jakimi muszą sobie radzić formulatorzy produktów do pielęgnacji włosów, jest różnica pH między skórą głowy a włosów. Skóra głowy wymaga takiego samego pH, jak skóra reszty ciała. Aby funkcjonowała optymalnie, jej pH powinno mieścić się w zakresie 5,0-5,5; podczas gdy włosy naturalnie utrzymują zamkniętą strukturę przy niższym pH (4,3-4,5). Otwarcie łuski włosów zbyt alkalicznymi produktami, takimi jak tradycyjne mydło, lub silnie alkaliczne szampony, może powodować puszenie się i suchość włosów, a także prowadzić do ich osłabienia. Jest to jeden z powodów, dla których formulatorzy zazwyczaj stosują środek myjący o określonej wartości pH oraz odżywkę lub odżywkę bez spłukiwania o innej wartości pH. Na tym należy się skupić podczas opracowywania produktu do pielęgnacji włosów.

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
Książka: Atlas Mikrobiologii Kosmetyków
94.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 6/2025
30.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2025
30.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Chemika Expo o wodorze
Tematem wiodącym tegorocznej konferencji Chemika Expo, organizowanej w Szczecinie przez Klaster...
HPCI idealne dla profesjonalistów
Targi HPCI Central and Eastern Europe to najważniejsze w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wydarzenie...
Merytoryczne konferencje podczas Sepawy
Kongres SEPAWA 2025 w Berlinie skupił się na innowacjach w sektorze detergentów,...
Wiodące targi transportu i logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej
TransLogistica Poland 2025, dwunasta edycja międzynarodowych targów transportu i logistyki, odbyła się...