Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Produkty do mycia dla dzieci

2023-03-17  / Autor: Magdalena Kaczanowicz, technolog kosmetyczny

Najczęściej poszukiwane oświadczenia na produktach do mycia

Oprócz deklaracji działania produktu ważne są także deklaracje typu:

  • „Od pierwszych dni życia”

Coraz częściej sprawdzają się preparaty z linii „od pierwszych dni życia”. Safety assessor może zarekomendować wykluczenie pewnych grup wiekowych z grupy docelowej użytkowników produktu, bazując na powszechnie dostępnej wiedzy, swoim doświadczeniu oraz na danych dla analizowanego produktu, które zostają dostarczone wraz z dokumentacją produktu.

  • „Posiada atest XYZ”

Bardzo dużą rolę odgrywają atesty oznaczone na opakowaniach produktów, np. atesty:

  • Polskiego Towarzystwa Alergologicznego (PTA),
  • Instytutu Matki i Dziecka (IMiD),
  • Centrum Zdrowia Dziecka (CZD),
  • Państwowego Zakładu Higieny (PZH).

Zwiększają one wiarygodność producenta i zachęcają do zakupu kosmetyku.

  • „Hipoalergiczny” oraz „0%”

Konsumenci poszukują deklaracji dotyczących zawartości parabenów, oleju mineralnego, PEG, hipoalergiczności. Sugeruje im to, że wybrany przez nich produkt jest bezpieczny dla dziecka. Jednak należy pamiętać, że wszystkie produkty kosmetyczne wprowadzane na rynek muszą być bezpieczne. 28 lipca 2017 roku został opublikowany przez Komisję Europejską techniczny dokument dotyczący kryteriów dla stosowania deklaracji marketingowych „free from” oraz „hipoalergiczny”. Deklaracja „hipoalergiczny” może być zastosowana jedynie wtedy, gdy osoba odpowiedzialna będzie posiadała wszelkie dowody na zminimalizowanie ryzyka wystąpienia alergii po zastosowaniu produktu. Nie jest dozwolona deklaracja „free from” lub o podobnym znaczeniu, gdy komunikuje dyskredytujące informacje, szczególnie tam, gdzie są one oparte wyłącznie na domniemanym, negatywnym postrzeganiu kwestii bezpieczeństwa danego składnika (lub grupy składników). Przykładowo, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1223/2009, niektóre parabeny są bezpieczne do stosowania. Deklaracja „free from parabens” nie powinna być akceptowana, ponieważ dyskredytuje całą grupę parabenów. Często stosowana w produktach dla dzieci deklaracja „free from allergenic/sensitizing substances” także nie jest akceptowalna, ponieważ nie można zagwarantować 100% braku ryzyka wystąpienia reakcji alergicznych – w związku z czym produkt nie powinien sprawiać wrażenia, że to gwarantuje.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 4/2022

"Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykimycieprodukty dla dziecilegislacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie