Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Produkty do depilacji - historyczny przegląd i współczesne produkty

2023-11-01  / Autor: Anna Daghir, R&D Technologist, Coloris Sp. z o.o.

Depilacja po latach spędzonych w cieniu przeżywa swój renesans na początku XX wieku. Zapalnikiem staje się okładka czasopisma Harper’s Bazaar z 1915 roku, na którym widać kobietę unoszącą w niczym nie skrępowanym geście ręce w górę i eksponującą gładko ogolone pachy. Całość obrazu podpisana jest sloganem nawiązującym do usuwania „zbędnego” owłosienia. Taka oto okładka zapoczątkowuje rewolucję, która przestaje zaliczać depilację do tematów tabu oraz staje się początkiem drogi kobiet do coraz śmielszego odsłaniania ciała. Droga ku wolności nie była usłana różami – szczególnie na początku można było usłyszeć opinie lekarzy medycyny wypowiadających się na temat negatywnych zdrowotnych skutków depilacji, a kobiety poddające się temu zabiegowi posądzać o samookaleczanie. Rewolucji nie dało się jednak zatrzymać. Szczególnie sprzyjał jej sektor, w którym wygląd liczy się najbardziej – przemysł modowy. Zmieniające się trendy modowe okazały się bezlitosne; nie dało się pokazać krótkiej spódniczki i pończoch na modelce, która miała niewydepilowane nogi.

Depilacja współcześnie

Zwyczaj usuwania owłosienia z różnych części ciała jest nieodłącznym elementem współczesnej cywilizacji. Depilują się zarówno kobiety, jak i mężczyźni. W przypadku panów nie jest to już jedynie twarz – mężczyźni pozbywają się owłosienia z pozostałych części ciała – sportowiec z ogolonymi pachami, czy plażowicz z bezwłosymi nogami nie stanowią już powodu do zdziwienia.

Kosmetolodzy oraz technolodzy kosmetyczni nieustannie prześcigają się w tworzeniu nowych narzędzi i metod usuwania owłosienia. Różnorodni klienci wzmagają popyt na różnego rodzaju produkty, jednak niezmiennie większość konsumentów szuka dwóch najważniejszych cech: depilacji bezbolesnej i efektywnej na długo.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 3/2023

"Kosmetyki i Detergenty" (wcześniej "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej") to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykidepilacjaprodukty do depilacji

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie