Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety
REKLAMA
REKLAMA

Nowoczesne naturalne i zrównoważone produkty w branży chemii samochodowej

2023-08-22  / Autor: Tomasz Król, CEO, CleanTech Company Sp. z o.o.

Oczywiście istnieją typy (kategorie) produktów, dla których stworzenie biodegradowalnych odpowiedników jest na ten moment niemożliwe lub wiąże się z bardzo dużym pogorszeniem jakości końcowego produktu. W przypadku powłok permanentnych lub trwałych nie wydaje się być możliwe otrzymanie biodegradowalnych kompozycji o tak dobrej trwałości i efektywności.

Nietypowe rozwiązania

Kolejnym aspektem, który może być rozwojowy dla branży chemii samochodowej, jest wdrażanie rozwiązań istniejących już w branży kosmetycznej. Wiele surowców wykorzystywanych w sektorze kosmetycznym daje ciekawe efekty w aplikacji w automotive. Tutaj warto korzystać z rozwiązań związanych z zabezpieczaniem materiałów. Często surowce kosmetyczne mają bardzo ciekawe (ukryte) cechy, które na pierwszy rzut oka nie są przydatne w aplikacji w chemii detailingowej. Jednak, przykładowo, welwetowe uczucie w dotyku np. tapicerki skórzanej może być cechą, która wyróżni produkt na tle innych. Często w odżywkach do tapicerki skórzanej można spotkać izododekan, który polepsza wrażenia dotykowe tapicerki skórzanej. W tym wypadku warto sięgnąć po zamienniki bardziej naturalne; jako inspiracja może posłużyć sektor kosmetyczny. Takie rozwiązania są obarczone mniejszą liczbą piktogramów, dzięki czemu mamy możliwość zmniejszenia liczby ostrzeżeń na końcowym produkcie. Tutaj korzystają obydwie strony: producent i konsument, gdzie producent głównie w kwestii łatwiejszego wdrażania produktów pod kątem:

  • mniejszej liczby ostrzeżeń na etykiecie;
  • w przypadku produktów label-free brak numeru UFI i konieczności zgłaszania produktu do ECHA;
  • łatwiejszy eksport produktów label-free, LQ i bez ADR;
  • większa otwartość i większa szansa sprzedaży produktów do krajów rozwiniętych;
  • wyróżnik na tle wielu marek i brandów na świecie;
  • mniej obostrzeń pod kątem doboru opakowań, tworzenia etykiet itp.

To wszystko powoduje, że mimo wyższego kosztu produkcji kg gotowego produktu, finalnie może się okazać, że pozwoli nam to zaoszczędzić wiele godzin dodatkowej pracy lub wygenerować szybszy wzrost sprzedaży produktów.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Kosmetyki i Detergenty" nr 2/2023

"Kosmetyki i Detergenty" (wcześniej "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej") to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


chemia samochodowaśrodki czystościbiodegradowalnośćlegislacja

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


REKLAMA

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności

REKLAMA


WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)

REKLAMA


WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)

REKLAMA


WięcejSonda

Czy przemysł wykorzysta środki z KPO?

Zobacz wyniki

REKLAMA

WięcejW obiektywie