Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Konsekwencje wojny dla polskiej branży kosmetycznej

2022-06-15  / Autor: Anna Senderowicz, analityk sektorowy, PKO Bank Polski SA

W 2021 roku Rosja sprowadziła z zagranicy kosmetyki o wartości 3,1 mld euro, o 21% więcej niż w 2020 roku i o 1,4% więcej w porównaniu z 2019 rokiem. Do największych dostawców należeli: Francja, Niemcy i Włochy. Wartość importu kosmetyków z Polski w 2021 roku wzrosła o 9% do 163,4 mln euro, stawiając Polskę na siódmej pozycji wśród dostawców (5,2%udziału w imporcie). Dostawy kosmetyków do Białorusi osiągnęły w 2020 roku wartość 259 mln euro. Polska była pod względem wartości czwartym dostawcą (11,6 mln euro). Ukraina w 2020 roku importowała kosmetyki o wartości 633 mln euro, w tym z Polski za 100 mln euro. Dostawy pochodziły przede wszystkim z Francji, Polski i Niemiec.

Eksport kosmetyków z Polski

Kosmetyki produkowane w Polsce zarówno przez koncerny międzynarodowe, które ulokowały u nas produkcję, jak i przez krajowe podmioty cieszą się rosnącą popularnością na świecie. W latach 2019-2021 eksport kosmetyków z Polski wzrósł o 16,7% z poziomu 3,3 mld euro w 2018 roku do 3,8 mld euro w 2021 roku. Pomimo pandemii COVID-19, w latach 2020-2021 nie nastąpiło załamanie obserwowanej na przestrzeni ostatnich lat tendencji wzrostowej, a jedynie jej wyhamowanie. Głównymi kierunkami eksportowymi dla polskich producentów w 2021 roku były kraje europejskie oraz Kazachstan. Rosja była drugim największym odbiorcą kosmetyków z Polski z udziałem 8,5% w eksporcie. W pierwszej dziesiątce odbiorców znalazła się również Ukraina, do której trafiło około 4% sprzedaży zagranicznej kosmetyków z Polski. W 2021 roku udział sprzedaży eksportowej w przychodach ogółem firm z branży kosmetycznej wyniósł 41%, czyli był większy niż w przemyśle ogółem.


\
CAŁA TREŚĆ DOSTĘPNA W "Chemia i Biznes. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej" nr 2/2022

„CiB. Rynek Kosmetyczny i Chemii Gospodarczej” to kwartalnik biznesowo-informacyjny z zakresu przemysłu kosmetycznego i środków czystości.


przemysł kosmetycznykosmetykiwojna

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Jak oceniasz Manifest Polskiej Chemii?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie