Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Azja wciąż pozostaje liderem rynku produktów do mycia naczyń

2021-01-06  / Autor: Grażyna Skupińska

Rynek azjatycki

Za największy przychód ze sprzedaży detergentów do mycia naczyń odpowiada region azjatycki. Jego udział w światowym rynku wyniósł ok. 39% w 2019 r. (38% w 2018 r.). Przychody uzyskane w poprzednim roku wyniosły 7,266 mld euro, a w 2018 r. – 7,11 mld euro. Statista szacuje, że w 2020 r. przychody zmniejszą się o 2,2%, do poziomu ok. 7,136 mld euro. Liderem w Azji są Chiny. Przychody uzyskane ze sprzedaży środków do mycia naczyń w azjatyckim mocarstwie osiągnęły poziom 1,7 mld euro w 2019 r., przy populacji stanowiącej ok. 1,386 mld osób (19,1% populacji światowej).

W Indiach, w których mieszka tylko nieco mniejsza liczba osób (1,339 mld), sprzedano prawie trzy razy mniej detergentów niż w Chinach w tym samym czasie. Jednak jest to rynek charakteryzujący się najszybszym rozwojem. Statista prognozuje, że wzrośnie w tym roku o 0,5%, a w najbliższych trzech latach aż o 5,1% rocznie. Odmienna sytuacja panuje w Japonii. Dojrzały rynek generuje niewielki wzrost. W Japonii, przy populacji stanowiącej niecałe 10% społeczeństwa Chin czy Indii, przychody ze sprzedaży detergentów do mycia naczyń przekraczają 1 mld euro. W najbliższych latach japoński rynek będzie rozwijał się zaledwie o 0,4% na rok do 2023 r. Wymienione trzy kraje odpowiadają za prawie 50% sprzedaży detergentów do mycia naczyń w Azji.


CAŁY ARTYKUŁ DOSTĘPNY JEST W NR 4/2020 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY


przemysł detergentowychemia gospodarcza

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie