Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Zysk Ergis-Eurofilms w I kw. 2010 wzrósł o 7,5 mln zł

2010-05-13

Grupa Ergis utrzymała w I kw. 2010 r. stabilny poziom sprzedaży, osiągając, pomimo niekorzystnych warunków rynkowych, przychody w wysokości 135,2 mln zł. Jednocześnie zysk netto w tym okresie wzrósł o ponad 7,5 mln zł.

Sprzedaż Grupy Ergis na polskim rynku wzrosła do 61,07 mln zł wobec 54,7 mln zł rok wcześniej. W efekcie Grupa w kolejnym kwartale umocniła swoją pozycję wśród rodzimych odbiorców. Sprzedaż zagraniczna wyniosła 74,1 mln zł, wobec 80,5 mln zł w I kwartale 2009, co jest skutkiem umocnienia się polskiej waluty.
Zysk netto Grupy wzrósł do 7,6 mln zł wobec 6 tys. zł rok wcześniej. Grupa obniżyła poziom należności o 2,2 mln zł, do 91,3 mln zł. W ocenie zarządu, spadek należności przy porównywalnym poziomie sprzedaży świadczy o dobrej sytuacji płatniczej Grupy. W I kwartale 2010 koszty ogólne były niższe o 13,1% wobec zanotowanych w I kwartale 2009. Jednocześnie koszty sprzedaży spadły w tym samym okresie o 7,2%.
- Za najważniejsze osiągnięcie pierwszego kwartału uważamy utrzymanie stabilnej sprzedaży, pomimo niekorzystnych warunków gospodarczych. Warto również podkreślić, że ponownie zwiększyliśmy naszą sprzedaż na rodzimym rynku, a więc i udziały w nim. Cieszy nas to, bo oznacza, że polski rynek wciąż się rozwija i ma dobre perspektywy – powiedział Tadeusz Nowicki, prezes zarządu Ergis-Eurofilms. - Cele na ten rok to dalszy rozwój trzech podstawowych obszarów działalności – produkcji laminatów do żywności, opakowań przemysłowych (folie stretch PE i folie PET) oraz folii PVC. Będziemy kontynuować ekspansję na rynku taśm PET, w którym systematycznie zwiększamy swój udział. Dużą wagę przykładamy do rozwoju sprzedaży materiałów opakowaniowych (folia stretch i taśmy PET) poprzez utworzoną w styczniu tego roku spółkę czeską. Nie zaniedbujemy rynków europejskich i systematycznie rozbudowujemy sieć naszych agentów – dodał.


Ergis-Eurofilms wyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie