Artykuły - Przemysł chemiczny

Zobacz jak system ERP pomaga w rozwoju Torf Corporation

17.09.2018
Autor: ARTYKUŁ PROMOCYJNY
Zobacz jak system ERP pomaga w rozwoju Torf Corporation

Digitalizacja pozwala na osiągnięcie przez firmę znaczącej przewagi konkurencyjnej na rynku.

Podstawą digitalizacji są jednak odpowiednie systemy informatyczne, które mają za zadanie m.in. usprawnienie pracy firm w dziedzinie produkcji. Liderem umożliwiających to rozwiązanie jest w naszym kraju spółka Comarch ze swoim systemem ERP XL.

Społeczność użytkowników systemu Comarch ERP XL liczy sobie już niemal 6 tys. firm. Korzystają z niego przedsiębiorstwa z różnych branż, w tym sektora kosmetycznego. Ciekawym przypadkiem ilustrującym współpracę firmy z tą właśnie branżą jest wdrożenie systemu ERP XL w przedsiębiorstwie Torf Corporation, które specjalizuje się produkcji kosmetyków marki własnej i dermokosmetyków. Spółka ta jest producentem numer jeden past do zębów pod markami własnymi w Europie Środkowo-Wschodniej i znaczącym dostawcą produktów kosmetycznych z produkcją rzędu 2,5 mln produktów miesięcznie. Należąca do niej marka TOŁPA® jest jedną z najbardziej znanych polskich marek pielęgnacji twarzy dla kobiet i mężczyzn. Firma współpracuje z największymi krajowymi detalistami.

Rozwój firmy postawił przed nami konieczność wdrożenia systemu ERP. Wcześniej pracowaliśmy na systemach, które nie pozwalały na tak szybki rozwój przedsiębiorstwa, jak zakładaliśmy. Dlatego rozpoczęliśmy współpracę z firmą Comarch w zakresie systemu Comarch ERP XL. Wybraliśmy ich z kilku konkretnych powodów. W naszej branży ważne jest m.in. zarządzanie terminami ważności, kontrola naważania surowców niebezpiecznych, czy pobieranie próbek. Comarch nam to zapewnił – opowiada Wojciech Piasecki, prezes zarządu Torf Corporation.

Wcześniejsze systemy, w oparciu o które pracował Torf Corporation wprawdzie wspierały poszczególne działy tej firmy, jak księgowość, sprzedaż oraz kadry i płace, ale jednocześnie pozostawiały wiele do życzenia, jeśli chodzi o integrację oraz spójność danych. Ze względu na dużą liczbę dokumentów wprowadzanie tych samych informacji w kilku miejscach było bardzo czasochłonne. Tak samo, jak uzyskanie przekrojowej informacji z wielu systemów wiązało się z trudnościami. Obsługa kilku kanałów sprzedaży i dystrybucji wyrobów była mało efektywna ze względu na braki funkcjonalne w zakresie centralnego kształtowania polityki cen i dostaw. Niedomagania techniczne rozwiązań pracujących w środowisku DOS i na bazach DBF powodowały częste awarie i brak dostępu do wiarygodnych danych o stanie firmy.

W ocenie Torf Corporation, brak jednego zintegrowanego systemu w całej firmie skutkował tym, że obsługa poszczególnych procesów nie przebiegała płynnie i trudno było ten mankament wyeliminować. W bardzo szerokim zakresie wykorzystywano pomocnicze arkusze Excelowe, które umożliwiały jedynie podstawowe panowanie nad zasobami firmy, daleko niewystarczające względem oczekiwań przedsiębiorstwa. W sferze produkcji były one jedynym narzędziem wspierającym pracę działu. Tymczasem w branży farmaceutycznej i kosmetycznej obowiązują restrykcyjne normy zapewnienia jakości, które nakładają na firmy obowiązek odpowiedniej ewidencji i przetwarzania danych. Niestety posiadane programy nie potrafiły w pełni sprostać temu zadaniu.

Wyświetlono: 724

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej