Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Wyższe standardy w punktach dystrybucji styropianu

2014-05-23

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu (PSPS) uruchomiło Program „Rzetelny Dystrybutor Styropianu”. Akcja skierowana jest do wszystkich sprzedawców styropianu. Zaproszenia do udziału w programie trafiły do kilku tysięcy hurtowni budowlanych w Polsce.

– Doświadczenia PSPS po kolejnym roku funkcjonowania Programu „Gwarantowany Styropian” wskazują, że podniesienie standardów jakościowych na rynku wymaga zaangażowania w nasze działania także sprzedawców styropianu, którzy obok wykonawców, w największym stopniu kształtują decyzje termomodernizacyjne konsumentów – mówi Kamil Kiejnam prezes PSPS.

Jego zdaniem, ponieważ konsument dopiero w trakcie eksploatacji budynku może ocenić, czy wybrał odpowiedni produkt do jego ocieplenia, to w parze ze standardami jakościowymi wyrobów musi iść jakość obsługi i doradztwa po stronie sprzedawców. Celem Programu „Rzetelny Dystrybutor Styropianu” jest zaś stworzenie platformy edukacji dostępnej dla konsumenta bezpośrednio w punkcie dystrybucji styropianu. Kompetentni sprzedawcy mają doradzać klientom, jakie parametry styropianu, w świetle obowiązujących wymagań i branżowych zaleceń, są wskazane do prawidłowej izolacji poszczególnych elementów budynku, dzięki czemu inwestycja w ocieplenie powinna przynosić trwałe oszczędności.

Zgodnie z obowiązującym od 1 lipca ubiegłego roku unijnym Rozporządzeniem nr 305/2011 (CPR) dystrybutorzy ponoszą konsekwencje prawne za sprzedaż materiałów budowlanych niezgodnych z deklaracją właściwości użytkowych lub z innymi wymaganiami przepisów dotyczących odpowiedniego oznakowania i jakości handlowej wyrobów.

– Ponieważ jakość styropianu można w prosty sposób sprawdzić ważąc jego paczkę i porównując ją z zalecanym minimalnym ciężarem wybranej odmiany, dystrybutor nie może zwolnić się z odpowiedzialności ani bronić niewiedzą co do zgodności cech wyrobu z jego oznaczeniem. Negatywny wynik kontroli wagi styropianu czy też oczywiste błędy w jego oznakowaniu powinny być podstawą do wycofania wyrobu ze sprzedaży przez samego dystrybutora – przypomina Kamil Kiejna.

Prezes PSPS dodaje również, że w renomowanych hurtowniach jakość styropianu podlega wstępnej weryfikacji metodą ważenia paczek już na etapie odbioru towaru od producenta, dzięki czemu niepełnowartościowe wyroby w ogóle nie trafiają tam do sprzedaży.


polistyrenprawoPolskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie