Artykuły - Przemysł detergentowy

Wpływ pandemii na sytuację branży kosmetycznej oraz chemii gospodarczej na świecie

30.09.2020
Autor: Biuro Strategii i Analiz Międzynarodowych PKO Banku Polskiego
Wpływ pandemii na sytuację branży kosmetycznej oraz chemii gospodarczej na świecie

W 2019 r. rynek kosmetyczny na świecie wygenerował przychody na poziomie 474,2 mld euro.

Według prognoz portalu Statista.com, pandemia COVID-19 będzie skutkowała obniżeniem przychodów branży w 2020 r. o 1,2% r/r do poziomu 468,3 mld euro. Przychody ze sprzedaży kosmetyków w Europie wyniosły w ubiegłym roku 109,0 mld euro, a prognozowany na 2020 r. spadek wyniesie 3,2% r/r do wartości 105,5 mld euro. Z kolei rynek środków czystości i środków piorących na świecie osiągnął w 2019 r. przychody na poziomie 136,5 mld euro. Pandemia wpłynie na ich obniżenie w br. o 2,7% r/r do 132,9 mld euro. W Europie w ub.r. przychody ze sprzedaży produktów chemii gospodarczej wyniosły 32,6 mld euro, a w 2020 r. prognozowany spadek ich wartości ma wynieść 4,3% r/r do 31,2 mld euro.

Światowa pandemia COVID-19 ma olbrzymi wpływ nie tylko na zdrowie i życie ludzi, ale stała się również poważnym wyzwaniem dla gospodarek oraz firm działających w wielu branżach, w tym branży kosmetycznej i chemii gospodarczej.

Sektor kosmetyczny

Sytuacja na świecie

Według danych portalu Statista.com, rynek kosmetyczny na świecie w 2019 r. wygenerował przychody na poziomie 474,2 mld euro (Statista definiuje przychody jako wartość produkcji branży, powiększonej o import i pomniejszonej o eksport). Pandemia COVID-19 będzie skutkowała jednak obniżeniem przychodów branży w 2020 r. o 1,2% r/r do poziomu 468,3 mld euro. Po spadku przychodów ze sprzedaży w 2020 r. już w 2021 r. prognozowane jest zwiększenie wartości sprzedaży powyżej poziomu z 2019 r. o 4,9%. Do roku 2023 przewiduje się wzrost rynku w tempie średnio 5,2% rocznie (CAGR 2020-2023), do poziomu 544,7 mld euro.

Najwyższe przychody ze sprzedaży kosmetyków, w wysokości 193,1 mld euro, w 2019 r. wygenerowane zostały w Azji. Prognozuje się, iż do 2023 r. rynki azjatyckie będą odnotowywały bardzo dynamiczny wzrost sprzedaży w średniorocznym tempie 6,2% (CAGR 2020-2023), a region ten pozostanie światowym liderem pod względem wartości generowanych przychodów w branży.

Wyświetlono: 773

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej