2015-04-17
W Warszawie odbyły się Międzynarodowe Targi Opakowań Packaging Innovations (9-10 kwietnia 2015 r.). Była to już siódma edycja targów, które na dobre zadomowiły się w kalendarzu krajowych imprez wystawienniczych dla przemysłu opakowaniowego.
W tym roku z uwagi na różnorodność prezentowanych produktów, oferta wystawców została podzielona na cztery strefy tematyczne: LUXPACK (prezentowano opakowania na produkty luksusowe); LABELLING & PRINTING (przedstawiono rozwiązania w zakresie etykietowania, kodowania, znakowania itp.); CO-PACKAGING (strefa powstała z myślą o osobach odpowiedzialnych za pakowanie, przepakowywanie, kontrolę jakości i konfekcjonowanie); LOGISPACK (wystawcy pokazywali opakowania logistyczne, zbiorcze, ochronne i tzw. gotowe na półkę).
Nowością targów była Strefa Safetypack. W jej ramach promowano rozwiązania, które chronią przed niepożądanym otwarciem lub utrudniają otwarcie danego produktu przez dzieci. Tego typu zaawansowane technologicznie opakowania adresowane były przede wszystkim do przedstawicieli branży spożywczej i farmaceutycznej, gdzie szczególnie istotne jest, by opakowanie chroniło produkt przed fizycznym uszkodzeniem, chemiczną degradacją lub mechanicznymi i klimatycznymi zagrożeniami. Firmy prezentujące tego rodzaju produkty podpowiadały, w jaki sposób można chronić wyroby i zachowywać wszelkie normy higieny i bezpieczeństwa. Przybliżono również rozwiązania typu tamper-evident (zabezpieczenie gwarancyjne) oraz child-resistant (zabezpieczenie przed dostępem dla dzieci), które wyznaczają aktualnie nowy kierunek w projektowaniu opakowań.
Częścią targów Packaging Innovations był Program Innowacja. Warunkiem udziału w nim było nowatorskie wykorzystanie materiałów lub ich zastosowanie. Wśród nowości targowych zobaczyć można było m.in. opakowania wykorzystujące technologię airless; materiał opakowaniowy będący następcą folii bąbelkowej; worek w kształcie słoika; opakowania na magnes.
Sporo miejsca poświęcono także nowemu trendowi w produkcji opakowań, czyli tzw. opakowaniom inteligentnym. Posiadają one interaktywny wskaźnik, który monitoruje świeżość, temperaturę i szczelność opakowania. Na uwagę zasługują również nalepki RFID, które dostarczają informację o zapakowanym produkcie.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 1/2024
20.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Wpis zaawansowany w Katalogu Firm
861.00 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...
XII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej dla ponad 190 osób
6 czerwca 2023 r. w Warszawie odbyła się 12 edycja Międzynarodowej Konferencji Przemysłu Chemii...
Bogactwo nowości na in-cosmetics Global w Barcelonie
W Barcelonie odbyły się kosmetyczne targi in-cosmetics Global. To jedna z najważniejszych europejskich wystaw...