Badania modernizacji nawierzchni asfaltowych przy użyciu asfaltów modyfikowanych to zadanie, w trakcie realizacji którego jest spółka Lotos Asfalt. Projekt od kilku miesięcy prowadzony jest we współpracy z Politechniką Gdańską, Politechniką Warszawską oraz Instytutem Badawczym Dróg i Mostów.
- Realizacja tego projektu, którego zakończenie planowane jest w 2020 r., przyczyni się znacznie do rozwoju drogownictwa, czyli poprawy trwałości dróg oraz optymalizacji kosztów budowy poprzez wykorzystanie produktów asfaltowych nowej generacji. Chcemy zbadać wpływ zastosowania asfaltów modyfikowanych w miejsce stosowanych dotychczas asfaltów drogowych, do różnych warstw konstrukcji nawierzchni drogowej. Wyniki badań powinny podkreślić zalety i atrakcyjność nawierzchni asfaltowych w porównaniu do nawierzchni z betonu cementowego. Spodziewanym efektem jest przygotowanie przez konsorcjum naukowe nowych kart katalogowych, odpowiednich zapisów i wymogów do dokumentacji oraz wytycznych obowiązujących w budownictwie drogowym w Polsce. Wierzymy, że ten projekt przyczyni się nie tylko do poprawy trwałości dróg w Polsce i optymalizacji kosztów ich budowy, ale także przyniesie stronom porozumienia konkretne korzyści ekonomiczne – podkreśla Cezary Goździuk, prezes spółki Lotos Asfalt.
Firma posiadała około 45% udziału w krajowym rynku asfaltów modyfikowanych. Rynek ten jest obiecujący, ponieważ w okresie 10 lat (lata 2007-2017) udział asfaltów modyfikowanych w Polsce wzrósł z 12% do 31%. Asfalty modyfikowane charakteryzują się zwiększoną odpornością na deformacje, zmęczenie, starzenie oraz wpływ warunków atmosferycznych, co znacząco wydłuża ich czas eksploatacji.
1 | ||||||
2 | 3 VIII Konferencja Przemysłu Chemii Budowlanej | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 |
Skomentuj