Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

W chemii gospodarczej zaczynają dominować marki prywatne

2013-02-06

Na blisko 1,5 mld zł szacowany jest polski rynek chemii gospodarczej i wartość ta cały czas wzrasta. Jednocześnie coraz większą rolę odgrywają na nim tzw. marki prywatne.

Domowe środki czystości od lat wykazują w Polsce znaczny wzrost sprzedaży i charakteryzują się coraz szerszą ofertą produktów. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest zwiększająca się świadomość znaczenia higieny. Korzystający z tego producenci nieustannie modyfikują obecne na rynku produkty, wprowadzają nowe trendy w opakowaniach i kompozycjach zapachowych. Kreują też zupełnie nowe kategorie produktów.

Jeśli chodzi o środki chemiczne w rynku domowych środków czystości, to dominują płyny do mycia szyb (ok. 21% udział w rynku), przed preparatami do mycia podłóg (ok. 19%), środkami do czyszczenia mebli, środkami przeciw rdzy i odkamieniaczami, preparatami do czyszczenia dywanów oraz asortymentem do kuchni i łazienek. Głównymi graczami od względem wartości sprzedaży są w naszym kraju spółki Unilever Polska oraz S.C. Johnson.

Najważniejszą tendencją  w branży jest coraz większe znaczenie marek prywatnych dużych sieci handlowych i firm dystrybucyjnych. Wynika to z faktu, że marki prywatne – wyroby przygotowywane na zlecenie dużej sieci handlowej, opatrzone etykietą z nazwą tej sieci i dostępne wyłącznie w sklepach do niej należących - przyciągają klientów niższą ceną. Średnio jest ona korzystniejsza o ok. 20-40%.
 
Jeszcze trzy lata temu udział marek prywatnych w rynku artykułów chemicznych wynosił 12,4%. W 2013 r. ma to być już co najmniej ok. 15%. Perspektywy rozwoju segmentu są bardzo dobre, ponieważ udział marek prywatnych w Polsce wciąż znajduje się poniżej średniej dla Europy Zachodniej, która wynosi ok. 25%. Swoją pozycję mają one poprawiać kosztem marek z małym i średnim udziałem w rynku. Stawianie na tego typu produkcję doskonale widać w strategii rozwoju poszczególnych producentów chemii gospodarczej. Np. firma Global Cosmed poinformowała, że marki prywatne generują ponad połowę jej przychodów.


chemia gospodarczaUnileverGlobal CosmedS.C. Johnson

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie