2013-02-06
Na blisko 1,5 mld zł szacowany jest polski rynek chemii gospodarczej i wartość ta cały czas wzrasta. Jednocześnie coraz większą rolę odgrywają na nim tzw. marki prywatne.
Domowe środki czystości od lat wykazują w Polsce znaczny wzrost sprzedaży i charakteryzują się coraz szerszą ofertą produktów. Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest zwiększająca się świadomość znaczenia higieny. Korzystający z tego producenci nieustannie modyfikują obecne na rynku produkty, wprowadzają nowe trendy w opakowaniach i kompozycjach zapachowych. Kreują też zupełnie nowe kategorie produktów.
Jeśli chodzi o środki chemiczne w rynku domowych środków czystości, to dominują płyny do mycia szyb (ok. 21% udział w rynku), przed preparatami do mycia podłóg (ok. 19%), środkami do czyszczenia mebli, środkami przeciw rdzy i odkamieniaczami, preparatami do czyszczenia dywanów oraz asortymentem do kuchni i łazienek. Głównymi graczami od względem wartości sprzedaży są w naszym kraju spółki Unilever Polska oraz S.C. Johnson.
Najważniejszą tendencją w branży jest coraz większe znaczenie marek prywatnych dużych sieci handlowych i firm dystrybucyjnych. Wynika to z faktu, że marki prywatne – wyroby przygotowywane na zlecenie dużej sieci handlowej, opatrzone etykietą z nazwą tej sieci i dostępne wyłącznie w sklepach do niej należących - przyciągają klientów niższą ceną. Średnio jest ona korzystniejsza o ok. 20-40%.
Jeszcze trzy lata temu udział marek prywatnych w rynku artykułów chemicznych wynosił 12,4%. W 2013 r. ma to być już co najmniej ok. 15%. Perspektywy rozwoju segmentu są bardzo dobre, ponieważ udział marek prywatnych w Polsce wciąż znajduje się poniżej średniej dla Europy Zachodniej, która wynosi ok. 25%. Swoją pozycję mają one poprawiać kosztem marek z małym i średnim udziałem w rynku. Stawianie na tego typu produkcję doskonale widać w strategii rozwoju poszczególnych producentów chemii gospodarczej. Np. firma Global Cosmed poinformowała, że marki prywatne generują ponad połowę jej przychodów.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...