Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Unilever: przyszłość polskiego rynku jest optymistyczna

2013-08-05

Firma Unilever, będąca jednym z największych na świecie producentów kosmetyków, środków czystości oraz żywności utrzymała tempo swojego wzrostu w pierwszej połowie 2013 r. Jednocześnie szefostwo polskiego oddziału firmy z optymizmem patrzy na kolejne miesiące w odniesieniu do rozwoju sytuacji rynkowej w naszym kraju.

- To oczywiste, że sytuacja w sektorze FMCG jest trudniejsza niż jeszcze kilka lat temu. Rynki z pewnością rosły szybciej w przeszłości, ale najważniejsze jest to, że pozytywny trend cały czas się utrzymuje – przekonuje Harm Goossens, prezes Unilever Polska. - Ostatnie lata pokazały, że konsumenci coraz rozsądniej podchodzą do swoich wydatków i ostrożniej podejmują decyzje zakupowe. Mimo to warto podkreślić, że obroty w handlu detalicznym w czerwcu wzrosły kolejny miesiąc z rzędu. Aby utrzymać dobre wyniki musimy uważnie obserwować rynek i na bieżąco dostosowywać się do jego nieustannie zmieniających się realiów. Osobiście jestem wciąż bardzo optymistycznie nastawiony co do perspektyw rozwoju naszego biznesu w Polsce – dodaje prezes firmy Unilever Polska.

W pierwszym półroczu 2013 r. najbardziej pozytywnie na wyniki firmy wpłynęło, w ocenie samych zainteresowanych, wdrożenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych oraz skoncentrowanie na zrównoważonym rozwoju. Nastąpił w tym okresie wzrost sprzedaży o 5% (w przypadku rynków wschodzących było to aż 10,3%) w porównaniu z pierwszym półroczem 2012 r. Wolumen sprzedaży był wyższy o 2,6%, a poziom cen o 2,3%. Łącznie przychody firmy na rynku globalnym wyniosły 25,5 mld euro.


chemia gospodarczaUnilever

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie