Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

TenCate i BASF zawarły porozumienie dotyczące kompozytów

2012-11-21

TenCate Advanced Composites oraz BASF zawarły współpracę w zakresie rozwoju, produkcji oraz komercjalizacji termoplastycznych materiałów kompozytowych stosowanych w przemysle motoryzacyjnym.

Głównym celem współpracy jest zaoferowanie producentom samochodów wysoce wydajnych rozwiązań dla przemysłu, umożliwiających zmniejszenie masy samochodów oraz emisji dwutlenku węgla. Rosnące zapotrzebowanie przemysłu motoryzacyjnego na materiały kompozytowe stosowane w produkcji masowej wymaga szybkiego rozwoju tych materiałów oraz procesów ich przetwarzania. TenCate Advanced Composites zajmuje pozycję lidera w branży kompozytów termoplastycznych z portfelem produktów TenCate Cetex®, obecnie wykorzystywanych przede wszystkim w konstrukcjach lotniczych oraz wnętrzach, m.in. takich samolotów takich, jak Airbus A380, A350 czy Boeing 787.
BASF wniesie do sojuszu swoje know-how związane z produkcją oraz formowaniem żywic termoplastycznych w celu rozwoju specjalnych wariantów dla linii Ultramid® (PA), Ultradur® (PBT) oraz Ultrason® (PESU). TenCate Advanced Composites przyłączy swoje zdolności w zakresie produkcji kompozytów. - Zrobienie kolejnego kroku w lekkich konstrukcjach samochodowych stanie się niemożliwe bez znacznej redukcji kosztów procesowych. Można to osiągnąć dzięki stałemu wzmacnianiu kompozytów. Jak dotąd nie nastąpił jeszcze przełom w ich masowej produkcji, jednak nowa współpraca, mam nadzieję, przybliży nam ten cel – wyjaśniła Melanie Maas-Brunner, następca Willy Hoven-Nievelstein oraz nowy szef niemieckiej jednostki Engineering Plastics Europe. - Laminaty TenCate Cetex® są od dłuższego czasu wykorzystywane w komercyjnych konstrukcjach samolotów. Obecnie firma planuje rozszerzyć swoją działalność na rynku motoryzacyjnym - powiedział Frank Meurs, dyrektor grupy TenCate Advanced Composites EMEA.
W porównaniu z detalami metalowymi, kompozyty potrafią być od 30 do 50% lżejsze. Umożliwiają zmniejszenie kosztów zużycia paliwa, a ponadto dzięki łatwości obróbki termoplastycznej pozwalają na znaczne zredukowanie czasu cyklu produkcyjnego, nie mają ograniczeń w zakresie trwałości oraz podlegają recyklingowi.


przemysł motoryzacyjnyBASFkompozytyTenCate Advanced Composites

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie