Wiadomości - Przemysł opakowaniowy z kraju

Taropak odbył się już po raz 31

11.10.2018

Kilkuset wystawców z 18 krajów świata to bilans tegorocznej edycji Międzynarodowych Targów Techniki Pakowania i Etykietowania Taropak, które odbyły się w Poznaniu. Targom Taropak, których była to już 31 edycja, towarzyszyły Targi 4PRINT WEEK i Targi dla przetwórstwa polimerów POLIMER TECH.

W tym roku wystawcy zaprezentowali 118 nowości mających zastosowanie w różnych dziedzinach gospodarki, w których to wykorzystywane są opakowanie oraz rozwiązania związane z etykietowaniem, transportem i drukiem. Zwiedzający mogli zobaczyć m.in. innowacyjne systemy do znakowania i kodowania, maszyny pakujące i etykietujące, nowoczesne maszyny drukarskie, drukarki etykiet, opakowania zarówno szklane, papierowe, metalowe jak i produkowane z tworzyw sztucznych.

Złoty Medal Międzynarodowych Targów Poznańskich na targach Taropak otrzymały następujące firmy i produkty:

  • DC Wrapper + owijarka Discovery - system do rejestracji zdjęć palet podczas procesu owijania. Firma zgłaszająca: DCLOG oraz Izipak,
  • PRATIKA 55 SMART: automatyczna maszyna z wbudowanym tunelem do pakowania w folię termokurczliwą. Firma zgłaszająca: Minipack-Torre oraz Izipak,
  • STB - ręczne, akumulatorowe urządzenie do opasywania taśmami z tworzyw sztucznych. Firma zgłaszająca: Orgapack, Transaco Group,
  • Pionowa maszyna pakująca RM-32 ACD typu Doypack z obracaną szczęką. Firma zgłaszająca: Radpak Fabryka Maszyn Pakujących,
  • Logomatic 510 QTB, automatyczny system etykietujący. Firma zgłaszająca: Logopak Systeme, KG Logopak East,
  • Kanister K-10 SOR. Firma zgłaszająca: Suwary,
  • System wymienny GRAWER. Firma zgłaszająca: Klar Glass Sp.

W trakcie targów odbył się IV Kongres Przemysłu Opakowań. Tematem była transformacja przemysłu opakowań w kierunku gospodarki o obiegu zamkniętym (GOZ). Zgodnie z przyjętymi przez Komisję Europejską założeniami, związanymi z ochroną środowiska naturalnego oraz surowców nieodnawialnych, gospodarki krajów Unii Europejskiej mają dążyć do „zamknięcia” obiegu produktu, od jego powstania, poprzez użycie, recykling/upcykling i ponowne wykorzystanie.

Targi były również okazją do zobaczenia wystawy ART OF PACKAGING, będącej prezentacją prac laureatów konkursu na najlepsze opakowanie roku. Głównym celem tego konkursu jest niezmiennie promowanie innowacyjności, kreatywności oraz konkurencyjności polskich opakowań na rynku krajowym oraz zagranicą.

Obecna na Taropaku firma Smurfitt Kappa zaprezentowała wystawę OPEN THE FUTURE, pokazująca prace z tektury falistej i nie tylko. Eksperci z tej firmy przeprowadzili również warsztaty, podczas których opowiedzieli o wymaganiach konsumenta przyszłości, ograniczeniach łańcucha dostaw i możliwościach rozwoju marki, jak również o tym, jak już dziś zacząć spełniać oczekiwania klientów. W praktyczny sposób zapoznali uczestników z aspektami produkcji opakowań.

Uczestnicy rynku poligraficznego, właściciele i dyrektorzy techniczni drukarń, designerzy, projektanci opakowań i etykiet, a także agencje reklamowe i wydawnictwa mogły zapoznać się z ofertą rynku poligraficznego prezentowaną na Targach 4 PRINT WEEK|DIGITAL|INDUSTRIAL|FLEKSO|3D. Niezwykle ważnym wydarzeniem podczas tej edycji Targów był  II Kongresu ART OF COLOR.

Wyświetlono: 812

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej