Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Sprzedaż farb coraz bardziej marżowa

2020-02-18

Polski Związek Producentów Farb i Klejów poinformował, iż za nami kolejny rok wzrostów w branży farb dekoracyjnych w Polsce.

Z danych organizacji branżowej wynika, że wartość sprzedaży farb dekoracyjnych – stanowiąca największy segment rynku – wzrosła w 2019 r. względem roku wcześniejszego o 4,3%, do kwoty ponad 2,23 mld zł. Choć dynamika ta była nieco niższa niż w roku 2018, gdy wyniosła 5,6%, to branża ma powody do zadowolenia. Niestety zmalał wolumen sprzedaży farb o 0,3% (w 2018 r. zmalał o 0,2%). Takie liczby oznaczają, że pomimo minimalnego spadku litrażu sprzedawanych farb, rośnie ich marżowość.

- Polska branża farb dekoracyjnych kolejny rok z rzędu zanotowała dobre wyniki. Choć ilość farby zużywanej praktycznie się nie zmienia, to wartość sprzedaży urosła. Polacy coraz częściej sięgają po produkty kategorii premium. Ten trend obserwujemy zatem nie tylko w branży spożywczej, ale i chemii budowlanej w kategorii DIY (ang. do-it-yourself). Obserwujmy więc spadek sprzedaży kategorii farb ekonomicznych. Trend ten utrzymuje się od kilku lat i jest na stałym poziomie  – mówi Bartłomiej Ślązak, dyrektor zarządzający PZPFiK.

W jego ocenie, portfele Polaków są coraz zasobniejsze - także dzięki programowi 500+. Pozwala to na większe wydatki w ramach prowadzonych przez nich prac remontowych i konserwatorskich. Wydłuża się także okres prowadzonych prac. Zeszłoroczne lato oraz jesień były wyjątkowo długie i suche. Takie warunki atmosferyczne sprzyjają wydłużeniu sezonowości prowadzonych remontów, co może wpływać  na wzrost sprzedaży. 

- Koniunktura w roku 2019 w budownictwie sprzyjała dobrym wynikom branży farbiarskiej. Jednak pod koniec można było zauważyć lekki spadek zamówień. Trudno powiedzieć, jakie będzie najbliższe 12 miesięcy. Prognozujemy raczej obniżkę dynamiki wartości sprzedaży, choć może gospodarka czymś nas jeszcze zaskoczy – dodaje Ślązak.


chemia budowlanafarbyPolski Związek Producentów Farb i Klejów

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie