Wiadomości - Przemysł kosmetyczny ze świata

Rynek substancji aktywnych redukujących zmarszczki korzysta ze świadomości konsumentów

06.05.2019

Według Transparency Market Research, światowy rynek substancji aktywnych redukujących zmarszczki, stosowanych w produktach przeciwdziałających starzeniu, wart jest 8,4 mld dolarów. Do roku 2027 rosnąc ma w tempie 6% rocznie. Głównym czynnikiem dynamizującym omawiany przemysł jest wzrost popularności wielofunkcyjnych produktów kosmetycznych. Dodatkowo przewiduje się, że wzrost populacji geriatrycznej oraz wprowadzenie na rynek kremów i serów przeciwzmarszczkowych przyczynią się do dalszego zapotrzebowania na wymienione produkty.

Globalny rynek substancji aktywnych redukujących zmarszczki w produktach przeciwstarzeniowych jest napędzany przez wzrost świadomości konsumentów. Trend ten jest szczególnie widoczny w krajach z gospodarkami wschodzącymi. W Europie rynek wzrasta z uwagi na dostępność produktów kosmetycznych po przystępnych cenach, wzrost świadomości na temat profilaktycznej pielęgnacji skóry oraz zapotrzebowanie na markowe kosmetyki do pielęgnacji twarzy.

W oparciu o produkt, rynek substancji aktywnych redukujących zmarszczki w produktach przeciwstarzeniowych dzieli się na kremy, sera, żele, balsamy, mleczka.

Przewiduje się, że segment kremów będzie rozwijał się w tempie ponadprzeciętnie wysokim. To efekt rosnącej liczby kobiet stosujących kremy przeciwzmarszczkowe w celu redukcji oznak starzenia. Inną kwestią jest większa dostępność markowych kremów o działaniu przeciwstarzeniowym.

Z kolei w oparciu o substancję aktywną globalny rynek został sklasyfikowany na retinoidy, kwasy hialuronowe, alfa hydroksykwasy i inne. Pod względem metod stosowanych w procesie redukcji zmarszczek wyróżniamy produkty dla ciała, produkty do twarz oraz produkty stosowane w przypadku zabiegów na twarz. Główne kanały dystrybucji to apteki, drogerie, sklepy wielobranżowe i sklepy internetowe. Oczekuje się, że segment sklepów internetowych będzie rozwijał się w najszybszym tempie. Przyczyn tego upatruje się we wzroście dostępności kosmetyków online oraz w wysokich preferencjach konsumentów dotyczących zakupów online, głównie ze względu na niższe ceny oraz szerszą ofertę.

Wśród głównych graczy rynkowych wymienia się, m.in. Procter & Gamble Company; Johnson & Johnson; Unilever plc; Shiseido Company; Limited, ZO Skin Health, Inc., L'Oréal Paris; Estée Lauder Companies , Inc., Beiersdorf i PHYTOMER.

Wyświetlono: 419

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej