Wiadomości - Przemysł detergentowy ze świata

Rynek dodatków smakowych i zapachowych rośnie dzięki branży spożywczej i detergentowej

10.09.2018
Autor: Anna Jarosik

Światowy rynek dodatków smakowych i zapachowych wart był z końcem minionego roku, według agencji IAL Consultants, 28,2 mld dolarów. Do 2022 r. rosnąć ma w tempie 4,9% rocznie, co przyniesie mu wówczas wartość 36 mld dolarów. Podział rynku dodatków do żywności jest następujący: dodatki smakowe - 56%, dodatki zapachowe - 44%.

Dodatki smakowe i zapachowe dodawane są do żywności w celu stworzenia konkretnego smaku czy zapachu podobnego do naturalnego. Jednocześnie mogą wpływać na zmiany konsystencji żywności, jej koloru, a nawet wydłużyć okres przydatności do spożycia.

Regionalnie w omawianej branży dominuje Azja i Pacyfik z przychodami za miniony rok w kwocie 11,7 mld dolarów i prognozą wzrostu rzędu 6,4% do 2022 r. Przychody Ameryki Północnej i Centralnej za 2017 r. to 6,7 mld dolarów i perspektywa wzrostu na poziomie 3,4% do 2022 r. Europa notowała w minionym roku sprzedaż w kwocie 6,3 mld dolarów i będzie rosnąć o 4,1% rocznie do 2022 r.

W branży spożywczej, która jest głównym odbiorcą dodatków smakowych i zapachowych, to sektor napojów jest największym światowym rynkiem końcowym z udziałem 33%. Wyprzedza w tym zestawieniu przemysł mleczarski, którego wykorzystanie dodatków smakowych i zapachowych wyniosło ok. 13%. W przypadku dodatków zapachowych głównymi odbiorcami są branża produkcji mydeł i detergentów z udziałem 33%, przed sektorem zajmującym się produkcją kosmetyków i artykułów toaletowych – 29%.

Szwajcarski Givaudan to największy na świecie producent substancji zapachowych do kosmetyków i aromatów spożywczych. Inni potentaci w sektorze to amerykański wytwórca dodatków smakowych i zapachowych International Flavors & Fragrances Inc. (IFF) oraz szwajcarski Firmenich i niemiecki Symrise. Czwórka ta posiada w swoich rękach 44%  rynku złożonych dodatków smakowych i zapachowych.

Przygotowywane przez IFF przejęcie spółki Frutarom, zajmującej siódmą pozycję na światowym rynku dodatków zapachowych i smakowych, może jednak stanowić zagrożenie dla wiodącej pozycji Givaudan.

Wyświetlono: 2814

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej