Artykuły - Przemysł kosmetyczny

Rynek dla kosmetycznych mini próbek, produktów w saszetkach oraz w mini opakowaniach – aktualne kierunki rozwoju

06.06.2019
Autor: Anna Jarosik
Rynek dla kosmetycznych mini próbek, produktów w saszetkach oraz w mini opakowaniach – aktualne kierunki rozwoju

Kosmetyczne mini próbki

Wielu producentów, zarówno lokalnych, jak i międzynarodowych, uwzględniając indywidualne preferencje klientów, oferuje kosmetyczne mini próbki. Bywają one dodawane do głównych zakupów, ale również mogą stanowić element promocyjny. Przykładowo darmowe próbki, zwłaszcza nowości kosmetycznych, stosunkowo często dołączane są w ramach reklamy do magazynów i gazet związanych z modą, urodą czy stylem życia. Rozszerzają również ofertę produktową w przypadku promocji produktowych, zwłaszcza gdy wprowadzana nowość uzupełnia dotychczasową ofertę. Celem takich kosmetycznych mini próbek jest pomoc przy doborze odpowiedniej pielęgnacji, która równocześnie jest dopasowywana do konkretnego rodzaju skóry. W ten sposób konsument może samodzielnie przekonać się o skuteczności danego produktu i docenić jego walory.

Coraz bardziej popularne na rynku, również w Polsce, stają się oferty płatne, abonamentowe, w ramach których konsumenci otrzymują wyselekcjonowane pod swoje wymagania kosmetyczne mini próbki do indywidualnego testowania. Trend ten staje się dość popularny, zwłaszcza w przypadku kosmetyków naturalnych. Okazuje się bowiem, że konsumenci są skłonni zapłacić za tego typu usługę, ponieważ ufają, że otrzymują rekomendowane produkty wybierane przez zaufanych specjalistów. Wyniki badań pokazują, że takie testowanie bardzo często finalizowane jest zakupem pełnowymiarowego produktu.

Produkty w saszetkach

Również produkty w saszetkach stają się coraz bardziej popularne. Dość licznie pojawiają się na półkach sklepowych, zwłaszcza w sieciach drogerii. To rozwiązanie wydaje się przeczyć tzw. rozsądkowi ekonomicznemu. Współczesny konsument jest częściej zachęcany do zakupu produktu w ilości hurtowej, aniżeli na zakup produktu jednorazowego.

Okazuje się jednak, że produkty w saszetkach nie są kierowane do użytku codziennego czy rodzinnego. Są to przede wszystkim produkty do użytku indywidualnego – dedykowanego. W ich przypadku nie stawia się na ekonomię, ale na ich wyjątkowość.


CAŁY ARTYKUŁ DOSTĘPNY JEST W NR 2/2019 KWARTALNIKA "CHEMIA I BIZNES. RYNEK KOSMETYCZNY I CHEMII GOSPODARCZEJ". ZAPRASZAMY.


Wyświetlono: 407

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej