Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rusza kampania promująca segregację i recykling opakowań PET

2018-08-27

Według Eurostatu statystyczny Polak generuje rocznie 307 kg odpadów. Rosnące góry śmieci są coraz większym wyzwaniem dla samorządów, które są odpowiedzialne za skuteczną zbiórkę i segregację odpadów. Fundacja Nasza Ziemia, w partnerstwie z firmami systemu Coca-Cola i przy wsparciu finansowym z The Coca-Cola Foundaton, rozpoczyna pilotażową, ogólnopolską kampanię „rePETa”. Jej celem jest edukacja i budowanie świadomości na temat segregacji i recyklingu, ze szczególnym uwzględnieniem opakowań PET.

Kampania jest pomyślana jako wsparcie dla samorządów w skutecznej, selektywnej zbiórce odpadów. W jej ramach wybrane samorządy otrzymają specjalnie zaprojektowane pojemniki do zbiórki odpadów tworzyw sztucznych. Czytelne infografki na pojemnikach będą informować o tym, jakie wrzucać do nich odpady, a także o tym, jakie przedmioty codziennego użytku można otrzymać z tworzywa sztucznego.

- Fundacja Nasza Ziemia od lat inicjuje działania podnoszące świadomość ekologiczną i aktywizujące lokalne społeczności do działania na rzecz ochrony środowiska naturalnego. Dlatego, przy wsparciu Coca-Cola, inaugurujemy ogólnopolską kampanię „rePETa”, by wspierać samorządy w prowadzeniu selektywnej zbiórki odpadów. Chcemy również edukować i informować o korzyściach płynących z właściwego zbierania i recyklingu opakowań z tworzyw sztucznych. Ma to duże znaczenie, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, iż w 2018 r. samorządy mają osiągnąć poziom 30% recyklingu czterech głównych frakcji odpadów na swoim terenie, a w roku 2020 już 50% – mówi Sławomir Brzózek, prezes Fundacji Nasza Ziemia, która jest koordynatorem kampanii.

Celem kampanii „rePETa” jest również zwrócenie uwagi, że odpady tworzyw to cenny surowiec. Dzięki recyklingowi może on zostać wykorzystany do produkcji przedmiotów codziennego użytku, takich jak ubrania, czy meble.

- Kampania „rePETa” to nie tylko zbiórka i segregacja plastikowych odpadów. Bardzo ważna jest edukacja i budowanie świadomości każdego z nas, konsumentów, że odgrywamy w tym procesie kluczową rolę. Wszystko bowiem zaczyna się od segregacji odpadów na poziomie gospodarstwa domowego. Jeśli zadbamy o odpowiednie przygotowanie i wyrzucenie do właściwego pojemnika, np.  butelki PET, to nie stanie się ona odpadem, a cennym surowcem. Może być wykorzystana nie tylko do produkcji przedmiotów codziennego użytku, takich jak koszulki czy polary, ale również przerobiona na materiał rPET wykorzystywany ponownie do produkcji butelek PET. Już dzisiaj np. w butelkach napojów produkowanych przez Coca-Cola udział rPET wynosi do 20% – mówi Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych i public afairs w Coca-Cola HBC Polska.

Wymiar edukacyjny kampanii zostanie wzmocniony w październiku br., kiedy zostanie uruchomiony konkurs dla szkół ponadpodstawowych. Dziesięć szkół, które zbierze najwięcej odpadów tworzyw (w przeliczeniu na ucznia), otrzyma w pełni wyposażone pracownie z drukarką 3D i robotem uczącym programowania.

- W styczniu 2018 r. Coca-Cola ogłosiła inicjatywę World Without Waste. Do 2030 r. chcemy zebrać i poddać recyclingowi każde opakowanie, które wprowadzimy na rynek. Dostrzegamy tutaj potrzebę współpracy z lokalnymi społecznościami oraz organizacjami pozarządowymi. Kluczowe jest też zaangażowanie konsumentów, którzy pierwsi decydują, co zrobią z opakowaniem. Jeżeli zmiana na lepsze ma mieć wymiar globalny, to musi zacząć się od każdego z nas – choćby poprzez wyrzucenie plastikowego opakowania do właściwego pojemnika – mówi Anna Solarek, dyrektor ds. public afairs i komunikacji w Coca-Cola Poland Services.


przemysł opakowaniowyrecyklingodpady

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie