Artykuły - Przemysł kosmetyczny

Rozwiązania myjące dla dzieci – receptury produktów oraz wprowadzenie do obrotu

13.05.2020
Autor: Mirosława Margula, Global Cosmed SA
Rozwiązania myjące dla dzieci – receptury produktów oraz wprowadzenie do obrotu

Rynek kosmetyków dla dzieci, zgodnie z raportami z różnych źródeł (Euromonitor International, Mintel, GlobalData), jest rynkiem cały czas rosnącym.

Jest to również widoczne, gdy spojrzy się na półki sklepowe. Znajduje się na nich coraz szersza gama produktów kąpielowych i pielęgnacyjnych przeznaczonych dla dzieci. Pojawia się coraz więcej nowych firm, które chcą zaistnieć w tym segmencie. Rosnący udział tego sektora może być związany ze wzrostem poziomu życia, a co za tym idzie z coraz wyższą świadomością konsumentów oraz dbałością o higienę.

Struktura rynku produktowego

Po przeanalizowaniu rynku kosmetyków dziecięcych da się zauważyć, że najczęściej skierowane są one do dzieci w trzech przedziałach wiekowych:
• kosmetyki dla niemowląt i dzieci od pierwszych dni życia,
• kosmetyki dla dzieci powyżej pierwszego roku życia,
• kosmetyki dla dzieci powyżej trzeciego roku życia.

Poza wyżej wymienionymi, dostępne są też kosmetyki, na etykietach których brak jest informacji o wieku dzieci, dla których są one przeznaczone. Dla niektórych rodziców może to stanowić utrudnienie w momencie dokonywania wyboru. Mogą jedynie sugerować się ogólną prezentacją produktu – grafiką umieszczoną na etykiecie, wyglądem opakowania oraz zapachem. Produkty dla niemowląt mają zwykle delikatny zapach, proste opakowania oraz stonowaną grafikę, bez zbędnych elementów, mającą za zadanie wzbudzić zaufanie rodziców. Opakowania kosmetyków przeznaczonych dla starszych dzieci są bardziej kolorowe, wesołe, na etykietach znajdują się postaci z bajek, zwierzęta, owoce. Etykiety są ekspresyjne, „coś” się na nich dzieje. Zapachy produktów są wyraziste, pozytywnie kojarzące się, słodkie, owocowe. Wygląd opakowania ma zachęcić małych konsumentów i przyciągnąć ich uwagę tak, aby sięgnęły po produkt, ale również, jak jest to w przypadku produktów dla niemowląt, wzbudzać zaufanie rodziców. Jak pokazują badania, o wyborze produktów w tym przypadku decydują zarówno rodzice, jak również ich dzieci.

Wyświetlono: 468

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej