Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Rekordowa sprzedaż Henkel Polska

2015-03-23

W 2014 r. polski oddział firmy Henkel osiągnął najwyższe w historii wyniki sprzedaży w wysokości ponad 2 mld zł. Do dynamicznego wzrostu przyczyniły się bardzo dobre wyniki wszystkich działów biznesowych.

- W 2014 roku wykorzystaliśmy wszystkie szanse, które się pojawiły na rynku i zakończyliśmy rok z rekordowym wynikiem w historii działalności w Polsce, po raz pierwszy osiągając wartość sprzedaży powyżej 2 mld zł. Co jeszcze ważniejsze, zdołaliśmy zwiększyć udziały rynkowe w kluczowych dla firmy kategoriach rynku. Siłą napędową naszych sukcesów były udane innowacje produktowe, wejścia w nowe segmenty rynku oraz strategiczne przejęcia - ocenia Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska.

Stabilny i zrównoważony wzrost polskiego oddziału firmy Henkel zagwarantowały trzy działy biznesowe: środków piorących i czystości (Laundry & Home Care z markami Persil i Bref), kosmetyków (Beauty Care z markami Schwarzkopf, Syoss i Taft) oraz klejów i technologii klejących (Adhesive Technologies z markami Ceresit, Loctite i tritt). Wszystkie one odnotowały w ubiegłym roku znaczące wzrosty sprzedaży w porównaniu do roku wcześniejszego.

Dział Laundry & Home Care umocnił się na pozycji gracza numer jeden na rynku środków piorących i czystości w naszym kraju. Było to możliwe dzięki dobrym wynikom sprzedaży dotychczasowych marek Henkla oraz udanemu przejęciu i sprawnej integracji marek PZ Cussons (E, Kokosal). Proces ich integracji zakończył się w zaledwie 10 miesięcy od pozytywnej decyzji UOKiK, w efekcie czego od początku bieżącego roku całe portfolio nowych marek produkowane jest w zakładach spółki w Raciborzu oraz Wiedniu. Zgodnie ze strategicznym zobowiązaniem firmy w obszarze zrównoważonego rozwoju, proszki do prania E – podobnie jak wcześniej Persil - zostały skoncentrowane do poziomu 75 g na pranie, co wpłynęło na zmniejszenie ich śladu środowiskowego.

Henkel jest obecnie na rynku polskim największym producentem w większości detergentowych kategorii: środków piorących, płynów do zmiękczania tkanin, środków do mycia okien oraz środków czystości do toalet.

Także dział Beauty Care zanotował w ubiegłym roku na tyle dobre wyniki sprzedaży, że pozwoliło to wzmocnić pozycję Henkla jako lidera rynku kosmetyków do włosów i ciała. Sukces ten firma zawdzięcza skutecznej strategii współpracy z partnerami handlowymi. Dostosowując właściwie ofertę handlową, wzmocniła pozycję swoich kosmetyków we wszystkich kanałach sprzedaży detalicznej, począwszy od hipermarketów, przez sklepy drogeryjne, a na sklepach rynku tradycyjnego kończąc.

2014 r. był również, w ocenie władz Henkel Polska, udany dla działu Adhesive Technologies. Firma notowała wzrosty w kategorii klejów budowlanych i konsumenckich. Największe triumfy święciły systemy ociepleń oraz piany poliuretanowe do osadzania drzwi i okien, oferowane pod marką Ceresit. Najlepiej przyjętą innowacją 2014 r. okazała się piana poliuretanowa WhiteTeQ, która przyniosła połowę rekordowo wysokich wzrostów sprzedaży Henkla w tym segmencie rynku. Miniony rok to także debiut Henkla w zupełnie nowym segmencie rynku budowlanego, mianowicie gładzi gipsowych do wykańczania ścian wewnętrznych pomieszczeń. Pod marką Ceresit przedsiębiorstwo wprowadziło dwa rodzaje produktów: gładzie gipsowe (do rozrobienia) oraz gładzie poliuretanowe gotowe do użycia, co uczyniło budowlaną ofertę Henkla bardziej komplementarną.

W ubegłym roku ważnym wydarzeniem w działalności Henkel Polska była też inauguracja działalności przez Międzynarodowe Centrum Innowacyjnych Technologii Budowlanych Ceresit w Stąporkowie. Centrum jest jednym z kluczowych światowych ośrodków badawczo-rozwojowych firmy w dziedzinie produktów dla przemysłu budowlanego, w którym specjaliści będą rozwijać innowacyjne, zrównoważone technologie i systemy budowlane wprowadzane następnie na rynki w Europie, Azji i na Bliskim Wschodzie.


przemysł kosmetycznychemia budowlanaHenkelchemia gospodarczawyniki finansowe

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie