Wiadomości - Chemia budowlana z kraju

Przychody Grupy Selena coraz bardziej przebijają poziom 1 mld zł

02.04.2019

Grupa Selena, jeden z czołowych europejskich producentów i dystrybutorów chemii budowlanej, ogłosiła szacunkowe wyniki finansowe za 2018 r. Skonsolidowane przychody osiągną 1,23 mld zł, co oznacza wzrost o 4,2% rok do roku. EBIT wyniesie 52,3 mln zł, czyli o 20,4% więcej rok do roku, a zysk netto sięgnie kwoty 26,66 mln zł, czyli blisko trzykrotnie więcej niż w roku wcześniejszym.

- W 2018 r. pracowaliśmy nad jak najlepszym dostosowaniem do sytuacji rynkowej, zwłaszcza do rosnących cen surowców. Wdrażaliśmy także nowe, innowacyjne rozwiązania, które zapewnią Grupie wzrost marź w długim terminie. Oczekujemy zwiększenia popytu głównie na produkty podnoszące efektywność pracy na budowie, czyli takie, które niwelują braki siły roboczej, m.in. przez szybszą aplikację oraz wszechstronne zastosowanie. Mają one jednocześnie wymierny wpływ na przyspieszenie realizacji inwestycji. Zwiększyliśmy zapasy produktów najbardziej rotujących w magazynie centralnym o blisko 25%. Ponadto renegocjowaliśmy umowy z naszymi partnerami, dzięki czemu zwiększyliśmy dostępność towarów. Jednocześnie przygotowaliśmy wdrożenie innowacyjnych technologii mających wpływ zarówno na trwałość i jakość wykonywanych prac, jak i na jedną z najbardziej pożądanych przez profesjonalistów cech, czyli szybkość. Głownie dotyczy to nowego szybkiego standardu montażu stolarki budowlanej oraz szybkiego montażu suchej zabudowy – komentuje Elżbieta Korczyńska, członek zarządu Seleny FM.

Grupa Selena konsekwentnie rozwija ofertę produktów na bazie polimerów hybrydowych i systematycznie zwiększa udział tych produktów w sprzedaży. Zastosowanie hybryd umożliwia zwiększenie tempa pracy i zachowanie wysokiej jakości, bardzo dobrych parametrów proekologicznych w odpowiedzi na rosnące wymagania profesjonalnych wykonawców wobec stosowanych materiałów.

Grupa Selena istnieje na rynku od 25 lat, posiada ponad 30 spółek w 17 krajach i 17 zakładów produkcyjnych. Na jej sukces pracuje prawie 1,8 tys. osób, w tym ponad 700 zatrudnionych w Polsce. Jest jedyną polską marką z branży chemii budowlanej, która sprzedaje produkty w 70 krajach, na czterech kontynentach. W zależności od grupy produktowej, udział Seleny w rynku waha się od kilkunastu do niemal 40%. Jest to obecnie jeden z trzech największych producentów piany poliuretanowej na świecie.

Wyświetlono: 738

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej