Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Przemysł kosmetyczny otrzyma wsparcie

2015-10-02

Ministerstwo Gospodarki wybrało 12 branż polskiej gospodarki, które, w ramach nowej perspektywy finansowej UE w latach 2016-2023 objęte zostaną wsparciem finansowym.

Wyłonione przez MG branże będą mogły otrzymać wsparcie finansowe w ramach poddziałania 3.3.2 „Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe - Marka Polskiej Gospodarki – Brand” oraz poddziałania 3.3.3 „Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand” Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój.
Segmenty przeznaczone do wsparcia zostały wytypowane na podstawie analiz innowacyjnych sektorów rynku, grup produktowych oraz usługowych, które posiadają potencjał wizerunkowy do promowania ich na rynkach zagranicznych.

Lista 12 branż obejmuje następujące:

• Sprzęt medyczny,
• Maszyny i urządzenia (m.in. maszyny dla górnictwa, rolnictwa, budownictwa),
• Kosmetyki,
• IT/ICT,
• Biotechnologia i farmaceutyka,
• Moda polska (odzież, wyroby jubilerskie, design),
• Budowa i wykańczanie budowli (m. in. budownictwo, stolarka okienna i drzwiowa),
• Jachty i łodzie,
• Meble,
• Polskie specjalności żywnościowe,
• Sektor usług prozdrowotnych,
• Części samochodowe i lotnicze.

Szczegółowy zakres grup produktowych bądź usługowych w ramach każdej z branż doprecyzowany zostanie w trakcie konsultacji społecznych. Planowany termin rozpoczęcia konsultacji to druga połowa października 2015 r.

Firmy kosmetyczne mogły już na podobną pomoc liczyć w latach wcześniejszych. Na zagraniczną promocję polskiej gospodarki MG w okresie 2012 – 2014 wydało 340 mln zł. Prowadziło wówczas 15 branżowych programów promocji. Prawie połowę kwoty przekazało firmom na dofinansowanie działań proeksportowych. Najlepsze efekty wsparcie przyniosło w przemyśle kosmetycznym, w którym to otrzymało je 80 firm.

Uczestnicy programu z lat 2012 - 2014 deklarowali, iż w czasie jego trwania sprzedaż zagraniczna zwiększyła się w ich przypadku o ponad 50%. Jednocześnie 29% firm wprowadziło swoje produkty na więcej niż dziewięć nowych rynków (kolejne 33% firm wprowadziło produkty na cztery – osiem nowych rynków). W ocenie przedsiębiorstw, program realnie wpłynął na zwiększenie rozpoznawalności polskich producentów, jako rzetelnych partnerów biznesowych, wytwarzających kosmetyki najwyższej jakości.


przemysł kosmetyczny

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie