Wiadomości - Przemysł opakowaniowy ze świata

Przemysł kosmetyczny: opakowania mają być bardziej ekologiczne

04.09.2018

Rynek kosmetyczny znalazł się pod silną presją konsumencka oraz regulacyjną. Wraz z narastającą niechęcią względem odpadów z tworzyw sztucznych w branży kosmetycznej dostrzega się chęć sprostania tego typu wyzwaniom.

Wśród sposobów zmieniających aktualnie panujące na rynku kosmetycznym zasady znajduje się transformacja dotychczasowego sposobu pakowania oraz przygotowywania produktów, bez negatywnego wpływu na jakość samego wyrobu. Redukowanie, a nawet eliminowanie tworzyw sztucznych, jeśli chodzi o procesy produkcyjne jest jednym z prostszych i jednocześnie wymiernych sposobów osiągnięcia zamierzonego celu, podobnie zresztą jak mniejsze wykorzystywanie materiałów jednorazowego użytku.

Ostatnie zmiany obserwowane u głównych graczy kosmetycznych, m.in. Procter & Gamble i Unilever w zakresie opakowań do pielęgnacji i higieny osobistej wskazują na szybkie przeobrażanie się obwiązującej strategii firm kosmetycznych.

W minionym roku firma P&G ogłosiła, że jej marka Head & Shoulders przygotuje pierwszą na świecie butelkę szamponu nadającą się do ponownego recyklingu. Będzie ona wyprodukowana w 25% z tworzywa pochodzącego ze zbiórki na plażach. Jest to projekt realizowany we współpracy z TerraCycle and SUEZ. Produkt w tym opakowaniu ma być sprzedawany we Francji, początkowo w wersji limitowanej. Jest to krok, który firma wykona w stronę w pełni zrównoważonego modelu biznesowego, związanego z rozwojem gospodarki o obiegu zamkniętym. Dodatkowo koncern zapewnia, że w Europie do końca 2018 r. więcej niż pół miliarda butelek rocznie będzie zawierało ponad 25% tzw. pokonsumenckich tworzyw sztucznych, pochodzących z recyklingu. Oznacza to, że takie opakowanie będzie można spotkać w ponad 90% produktów do pielęgnacji włosów oraz marek szamponów należących do P&G. Z prognoz wynika, że rocznie będzie to wymagało dostarczania blisko 2,6 tys. ton przetworzonego tworzywa sztucznego.

Unilever zobowiązał się do podobnego działania. Oświadczył, że do roku 2025, zapewni techniczną możliwość ponownego użycia lub recyklingu wszystkich swoich opakowań z tworzyw sztucznych.

Wyświetlono: 1935

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej