Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Przemysł kosmetyczny: opakowania mają być bardziej ekologiczne

2018-09-04

Rynek kosmetyczny znalazł się pod silną presją konsumencka oraz regulacyjną. Wraz z narastającą niechęcią względem odpadów z tworzyw sztucznych w branży kosmetycznej dostrzega się chęć sprostania tego typu wyzwaniom.

Wśród sposobów zmieniających aktualnie panujące na rynku kosmetycznym zasady znajduje się transformacja dotychczasowego sposobu pakowania oraz przygotowywania produktów, bez negatywnego wpływu na jakość samego wyrobu. Redukowanie, a nawet eliminowanie tworzyw sztucznych, jeśli chodzi o procesy produkcyjne jest jednym z prostszych i jednocześnie wymiernych sposobów osiągnięcia zamierzonego celu, podobnie zresztą jak mniejsze wykorzystywanie materiałów jednorazowego użytku.

Ostatnie zmiany obserwowane u głównych graczy kosmetycznych, m.in. Procter & Gamble i Unilever w zakresie opakowań do pielęgnacji i higieny osobistej wskazują na szybkie przeobrażanie się obwiązującej strategii firm kosmetycznych.

W minionym roku firma P&G ogłosiła, że jej marka Head & Shoulders przygotuje pierwszą na świecie butelkę szamponu nadającą się do ponownego recyklingu. Będzie ona wyprodukowana w 25% z tworzywa pochodzącego ze zbiórki na plażach. Jest to projekt realizowany we współpracy z TerraCycle and SUEZ. Produkt w tym opakowaniu ma być sprzedawany we Francji, początkowo w wersji limitowanej. Jest to krok, który firma wykona w stronę w pełni zrównoważonego modelu biznesowego, związanego z rozwojem gospodarki o obiegu zamkniętym. Dodatkowo koncern zapewnia, że w Europie do końca 2018 r. więcej niż pół miliarda butelek rocznie będzie zawierało ponad 25% tzw. pokonsumenckich tworzyw sztucznych, pochodzących z recyklingu. Oznacza to, że takie opakowanie będzie można spotkać w ponad 90% produktów do pielęgnacji włosów oraz marek szamponów należących do P&G. Z prognoz wynika, że rocznie będzie to wymagało dostarczania blisko 2,6 tys. ton przetworzonego tworzywa sztucznego.

Unilever zobowiązał się do podobnego działania. Oświadczył, że do roku 2025, zapewni techniczną możliwość ponownego użycia lub recyklingu wszystkich swoich opakowań z tworzyw sztucznych.


przemysł kosmetycznyprzemysł opakowaniowyodpadyProcter&GambleUnilever

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie