Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Przemysł kosmetyczny: 20 i 30 - latkowie w centrum zainteresowania BASF

2020-01-23

Na tegorocznych targach kosmetycznych Cosmet'Agora, które odbyły się w Paryżu w dniach 14 i 15 stycznia, BASF Care Creations przedstawił koncepcję „Being Millennials” oraz szeroką ofertę rozwiązań opartych na naturalnych składnikach. 

- Branża produktów do higieny osobistej zmienia się niezwykle dynamicznie, co przenosi się nie tylko na zwyczaje związane z codzienną pielęgnacją. Milenialsi postrzegają przemysł kosmetyczny jako sposób na podkreślenie różnorodności, a dobór produktów pozwala im wyrazić własne przywiązanie emocjonalne i poczucie odpowiedzialności za naturę. Osoby urodzone między rokiem 1985 a 1999, czyli tzw. milenialsi dorastały w okresie szybkich zmian, za sprawą których mają one zupełnie inne priorytety i oczekiwania niż przedstawiciele wcześniejszych pokoleń. Obecni dwudziesto- i trzydziestolatkowie już w 2025 roku będą najliczniejszym żyjącym pokoleniem stanowiącym trzy czwarte pracującej ludności na świecie. Tym samym staną się najważniejszymi odbiorcami przemysłu kosmetycznego - powiedziała Marine Belthe, dyrektor ds. marketingu w BASF Personal Care Europe.
 
Na potrzeby nowej koncepcji „Being Millennials” firma BASF określiła trzy typy osobowości, które opisują ważne podgrupy tego pokolenia: miłośnik natury, cyfrowy entuzjasta oraz promotor zdrowego piękna. Dla każdego z tych typów osobowości BASF stworzył różne formuły ze starannie dobranymi składnikami.

- Wraz z rosnącą świadomością konsumentów o pochodzeniu środków higieny osobistej i ich wpływie na środowisko producenci coraz bardziej dostosowują się do tej tendencji. Współcześni konsumenci zwracają uwagę na etyczne i zrównoważone pozyskiwanie surowców, materiały ze źródeł odnawialnych i bezpieczne składniki - wyjaśnia Valérie Pian Parison, dyrektor ds. marketingu w BASF Personal Care Europe.

Jak dodaje, w ostatnim roku powrót do natury stał się jednym z najważniejszych czynników napędzających branżę kosmetyczną. Firma BASF podjęła liczne działania mające na celu wspieranie tej zmiany na rynku. Jednym z takich działań jest decyzja o oferowaniu produktów zawierających olej palmowy pozyskany wyłącznie ze źródeł z certyfikatem zrównoważonego pochodzenia. Kolejne przykłady to przystąpienie do wielostronnego projektu uruchomienia na Filipinach produkcji oleju kokosowego po raz pierwszy z certyfikatem Rain Forest Alliance oraz stworzenie zrównoważonego łańcucha dostaw składników z rambutanu z myślą o poprawie standardów środowiskowych i społecznych. 

BASF jest też aktywnym członkiem Sojuszu na rzecz przeciwdziałania powstawaniu odpadów z tworzyw sztucznych (AEPW), a w ramach inicjatywy „ChemCyling” pracuje nad intensyfikacją chemicznego recyklingu takich tworzyw.

Do przyjaznych środowisku składników BASF dla konsumentów troszczących się o środowisko zalicza się natomiast wprowadzony ostatnio Texapon SFA, czyli bardzo łagodny anionowy surfaktant, który nie powoduje łzawienia i jest wykorzystywany do produkcji preparatów do mycia twarzy, szamponów oraz płynów do kąpieli i pod prysznic. Tworzy gęstą, kremową pianę, poprawia odżywienie i umożliwia odkładanie się kationowych polimerów.

Texapon SFA w 100% pochodzi z odnawialnych surowców, jest biodegradowalny i certyfikowany według modelu łańcucha dostaw bilansu masy RSPO. Firma BASF opracowała też Dehyton SFA, wykorzystujący technologię hybrydową produkt łączący Texapon SFA z betainą. Nadaje się on do obróbki na zimno, jest łatwiejszy w mieszaniu, a ryzyko podrażnienia nim oczu jest minimalne. Jest też niezwykle łagodny dla skóry i błon śluzowych oraz może być stosowany w formułach jako micelarny środek zagęszczający.

Jako alternatywę dla silikonów BASF proponuje lekki emolient lotny Cetiol Ultimate oraz żel CC Cosmedia - zmodyfikowany hektoryt, który pomaga uzyskać nowoczesną, elegancką konsystencję, po nałożeniu jednocześnie lekko pudrową, woskową i suchą.

Basf wprowadził na rynek również „Rozgrzewającą maseczkę do masażu”, czyli bezwodny balsam pudrowy, rozgrzewający się po wmasowaniu w skórę twarzy. Żel CC Cosmedia połączony z pudrem Cutina HR pomaga uzyskać odpowiednią konsystencję, a Lanette 22 i emolient Cetiol SB 45 zapewniają przyjemną balsamiczną teksturę i relaksujące uczucie rozpływania się na skórze.


przemysł kosmetycznyBASF

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejSklep

Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych

95.00 zł

“Chemia i Biznes” nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

20.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024

Nowość!Dostęp online

30.00 zł

"Kosmetyki i Detergenty" nr 4/2023

25.00 zł

Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej

Nowość!

553.50 zł

Wpis zaawansowany w Katalogu Firm

Dostęp online

861.00 zł

Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych

78.00 zł

WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie