2015-03-12
Polscy producenci wyrobów kosmetycznych podkreślają, że w ciągu ostatnich trzech lat ich pozycja na rynkach międzynarodowych znacząco wzrosła. Aktualnie Polska jest szóstym największym w Europie eksporterem kosmetyków.
Przyczyną sukcesu eksportowego rodzimych przedsiębiorstw są zarówno konsekwentnie realizowane strategie rozwojowe, jak również wsparcie, które otrzymywały one od 2012 r. w ramach Branżowego Programu Promocji Branży Przemysłu Kosmetycznego. Program już się skończył, ale na razie jego uczestnicy liczą korzyści z uczestnictwa w nim.
- W ciągu ostatnich trzech lat osiągnęliśmy spektakularne sukcesy eksportowe i możemy pochwalić się wzrostem sprzedaży zagranicznej na poziomie 180%. Obecnie eksportujemy nasze kosmetyki do więcej niż 35 krajów świata – mówi Steven Dawes, dyrektor ds. eksportu i importu w firmie Świt Pharma.
Podobną ocenę przedstawia Magdalena Tkaczyk, kierownik eksportu marki Silcare: - Ostatnie trzy lata były bardzo rozwojowe dla naszej firmy. Tempo, w jakim osiągaliśmy kolejne etapy, zdumiewa nas samych. Staliśmy się jednym z trzech największych producentów żeli UV w Europie, Odnotowywaliśmy wzrost sprzedaży eksportowej o 75% w stosunku rok do roku, natomiast asortyment zwiększaliśmy o 100 - 200 nowych produktów rocznie. Nasze produkty sprzedajemy już w 46 krajach – tłumaczy Magdalena Tkaczyk.
- Co roku odnotowujemy dwucyfrowe wzrosty sprzedaży na rynki zagraniczne, co pozwala nam wierzyć, że postawienie na eksport jest strategicznie słusznym wyborem i w tym kierunku nadal chcemy się rozwijać. Dla przykładu, w niezwykle konkurencyjnym regionie Europy Centralnej i Zachodniej odnotowaliśmy duże wzrosty dla marki Lirene, dzięki odnowieniu asortymentu i nawiązaniu regularnej współpracy z sieciami Bipa, Rossmann, Kaufland czy Spar – dodaje Wiktoria Brzozowska z Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris.
- Pojawiliśmy się na wielu nowych rynkach, na innych umocniliśmy swoją pozycję. Dobitnie świadczy o tym fakt, że w przeciągu ostatnich trzech lat przynajmniej podwoiliśmy liczbę rynków, na których jesteśmy obecni – ocenia Daniel Dziduch, specjalista ds. eksportu w spółce Bielenda.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...