Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Prezes Unilever: obroty rosną, mimo trudności

2013-09-19

Harm Goossens, prezes polskiej części koncernu Unilever podsumowuje sytuację rynkową: jest trudniej, ale obroty wzrastają.

Unilever, jeden z największych na świecie producentów kosmetyków i środków czystości, podsumował pierwsze półrocze swojej działalności. Firma na całym świecie zanotowała wzrost sprzedaży o 5%, wzrost wolumenu sprzedaży o 2,6%. Zarządzający koncernem podkreślają, że efekty zaczyna przynosić koncentracja na wzroście marży brutto. Unilever wprowadza coraz bardziej opłacalne innowacje.

- To oczywiste, że sytuacja w sektorze FMCG jest w Polsce trudniejsza niż jeszcze kilka lat temu – przyznaje Harm Goossens, prezes Unilever w Polsce. - Rynki z pewnością rosły szybciej w przeszłości, ale najważniejsze jest to, że pozytywny trend cały czas się utrzymuje. Ostatnie lata pokazały, że konsumenci coraz rozsądniej podchodzą do swoich wydatków i ostrożniej podejmują decyzje zakupowe. Mimo to warto podkreślić, że obroty w handlu detalicznym wzrosły kolejny miesiąc z rzędu. Aby utrzymać dobre wyniki musimy jednak uważnie obserwować rynek i na bieżąco dostosowywać się do jego nieustannie zmieniających się realiów. Osobiście jestem wciąż bardzo optymistycznie nastawiony, co do perspektyw rozwoju naszego biznesu w Polsce – przyznaje Harm Goossens.

We wrześniu 2013 r. Unilever ukończył wartą 32 mln euro inwestycję w Bydgoszczy. Tym samym niemal dwukrotnie zwiększył swoją fabrykę kosmetyków i środków czystości. Przybyło w niej m.in. 10 nowych linii produkcyjnych.


przemysł kosmetycznychemia gospodarczaUnilever

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie