Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Prezes Global Cosmed: Niemcy pod wrażeniem polskiego rynku

2014-04-04

Polski rynek chemii gospodarczej i kosmetyków posiada w Europie doskonałą markę. Dotyczy to zarówno jego potencjału nabywczego, jak i uznania, jakim cieszą się działający w kraju producenci.

- Uczestniczyłam niedawno w odbywającym się we Frankfurcie spotkaniu niemieckiego Stowarzyszenia Producentów Środków Higieny Osobistej i Środków Piorących. Była to konferencja organizowana z myślą o producentach działających na rynku niemieckim w obszarze kosmetyków i chemii gospodarczej. Ponieważ ok. jedną trzecią swojej sprzedaży lokujemy w Niemczech, więc byliśmy uczestnikiem tego spotkania – opowiada Ewa Wójcikowska, prezes spółki Global Cosmed, będącej jednym z liderów polskiego rynku chemii gospodarczej i przemysłu kosmetycznego. Firma produkuje m.in. płyny do kąpieli, żele pod prysznic i mydła w płynie, a także wyroby chemii gospodarczej w postaci płynów i koncentratów do prania i płukania tkanin, domowych środków czystości. W Niemczech jej wyroby dostępne są w sieciach Aldi i Kaufland.

– W trakcie spotkania były przedstawiane analizy niemieckich producentów opisujące ich doświadczenia z pracy na rynkach eksportowych. Skupiono się na Brazylii, Chinach, Rosji i Polsce – kontynuuje prezes Global Cosmed. - Nasz kraj został zaprezentowany, jako najlepszy w tym gronie. Jeszcze nigdy nie słyszałam od Niemców tylu dobrych słów na temat możliwości prowadzenia biznesu w Polce. Wcześniej wyrażali się oni o tych kwestiach raczej ironicznie. Teraz nie mogli wyjść z zachwytu nad tempem, w jakim rozwija się branża w Polsce, zarówno jeśli chodzi o wzrost możliwej sprzedaży, jak i potencjał produkcyjny firm. Zwracali uwagę, że rośnie siła nabywcza Polaków oraz poprawia się gust w kwestiach chemiczno – kosmetycznych. Nasz kraj został polecony, jako przysłowiowa perełka na tle całej Europy. Jesteśmy wprawdzie zagłębiem chemiczno kosmetycznym w Europie z uwagi na liczbę działających u nas firm, ale pomimo tego Niemcy dostrzegają, że wciąż nad Wisłą jest miejsce do rozwoju swego biznesu – dodaje Ewa Wójcikowska.

Biorąc pod uwagę dane statystyczne polskiego rynku kosmetycznego i chemii gospodarczej, to w 2013 r. w obszarze wyrobów markowych zanotował on stratę obrotów na poziomie ok. 2%. Bardzo mocno wzrósł za to segment private label, stanowiący drugi filar całego przemysłu. Jego przyrost osiągnął poziom 9-13%.


przemysł kosmetycznychemia gospodarczaGlobal Cosmed

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie