Chemia i Biznes

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Mogą Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności Cookies"

Rozumiem i zgadzam się

Konfiguracja makiety

Port w Policach będzie jeszcze lepiej obsługiwał transport chemikaliów

2019-01-21

PKP Polskie Linie Kolejowe usprawnią przewóz towarów chemicznych do portu w Policach. Dzięki budowie nowych torów pociągi towarowe dojadą bezpośrednio do stacji załadunkowej i wyładunkowej. Inwestycja zwiększy konkurencyjność transportów morskich i kolejowych. Wartość inwestycji szacowana jest na 122 mln zł. 

W Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie zostało podpisane porozumienie między PKP Polskimi Liniami Kolejowymi a Zarządem Morskiego Portu Police, należącym do Grupy Azoty Police. Porozumienie zakłada powstanie bezpośredniego połączenia kolejowego z portem w Policach. W ramach inwestycji powstanie odgałęzienie, prowadzące ze stacji kolejowej Police do portu. Wybudowany zostanie nowy tor i sieć trakcyjna. Zamontowane będą urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

- W Krajowym Programie Kolejowym oprócz inwestycji typowo pasażerskich są także projekty umożliwiające sprawny przewóz towarów. PKP Polskie Linie Kolejowe zrealizują kontrakty związane z poprawą dostępności do portów w Trójmieście, Szczecinie, Świnoujściu i Policach. Wspólna inwestycja z Zarządem Morskiego Portu Police zwiększy możliwości przeładunku towarów między transportem morskim a kolejowym w zachodniej części kraju – stwierdził Ireneusz Merchel, prezes zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych.

Efektem projektu będzie zwiększenie możliwości przeładunkowych portu i poprawa jego dostępności. Pociągi towarowe jadące linią Szczecin – Trzebież Szczeciński do portu w Policach muszą przejeżdżać przez oddaloną od portu stację, należącą do zakładów chemicznych. Po wybudowaniu nowego odcinka toru nie będzie takiej potrzeby. Dostawa ładunków będzie sprawniejsza, możliwy będzie przejazd większej liczby składów. Zwiększy się konkurencyjność kolei w przewozach cargo, co przyniesie korzyści gospodarcze dla całego regionu. Planowane przedsięwzięcie stwarza także dodatkowe możliwości rozwoju Grupy Azoty Police oraz całej Grupy Azoty. Co roku Grupa Azoty wykorzystuje transport kolejowy do przewozu kilku milionów ton produktów i surowców.

Głównymi kierunkami  w transporcie kolejowym są duże zakłady produkcyjne jej kontrahentów w Europie, a w relacjach krajowych, kierunki portowe, sieci dystrybucyjne nawozów i dostawy surowców, takich jak węgiel, siarka, amoniak.

- Porty morskie mają kluczowe znaczenie dla Grupy Azoty, ponieważ eksportuje ona swoje produkty, a surowce importuje. Przy dużych zakupach i sprzedaży, jakie realizujemy, rozbudowana infrastruktura portowa pozwala osiągnąć dużą sprawność operacyjną, przy mniejszym nakładzie kosztów. To oczywiste, że policka spółka i Grupa Azoty są zainteresowane rozwojem portów morskich, a w efekcie ekspansją na kolejne rynki, bezpieczeństwem produkcji i lepszymi wynikami finansowymi – zaznaczył Wojciech Wardacki, prezes Grupy Azoty Police i całej Grupy Azoty.

Zgodnie z podpisanym porozumieniem, inwestycja będzie prowadzona w dwóch etapach. W pierwszym przygotowana zostanie dokumentacja, która określi szczegółowy zakres budowy. Kolejny etap obejmie wyłonienie wykonawcy i przeprowadzenie prac.

- Port w Policach jest czwartym co do wielkości portem w Polsce pod względem przeładunku. Rocznie odprawia prawie 2 mln ton towarów. Dzięki budowie nowego toru, po raz pierwszy port będzie miał bezpośrednie połączenie kolejowe. Będziemy mogli zwiększyć swoje możliwości przeładunkowe z korzyścią dla całego regionu  – powiedział Andrzej Łuc, prezes zarządu Morskiego Portu Police.
 


transportGrupa Azoty Police

Podoba Ci się ten artykuł? Udostępnij!

Oddaj swój głos  

Ten artykuł nie został jeszcze oceniony.

Dodaj komentarz

Redakcja Portalu Chemia i Biznes zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu. Twój komentarz wyświetli się zaraz po tym, jak zostanie zatwierdzony przez moderatora. Dziękujemy i zapraszamy do dyskusji!


WięcejNajnowsze

Więcej aktualności



WięcejNajpopularniejsze

Więcej aktualności (192)



WięcejPolecane

Więcej aktualności (97)



WięcejSonda

Czy polski przemysł chemiczny potrzebuje dalszych inwestycji zagranicznych?

Zobacz wyniki

WięcejW obiektywie