2014-09-17
Zmierzająca do debiutu na GPW firma Polwax, będąca liderem polskiego rynku produkcji i dystrybucji rafinowanych i odwanianych parafin oraz szerokiego asortymentu wosków parafinowych, przygotowała nową strategię.
Strategia firmy Polwax zakłada, że podstawowym celem spółki jest wzrost jej wartości dla akcjonariuszy osiągany poprzez podniesienie rentowności oraz przychodów ze sprzedaży. W efekcie ma to doprowadzić do zwiększenia wyników finansowych, przy jednoczesnym stopniowym umacnianiu pozycji rynkowej w Polsce i w Europie. W ocenie zarządzających firmą, strategia ma być konsekwencją przyjętej wizji, która zakłada powstanie nowoczesnej firmy oraz lidera innowacyjnych przemysłowych specyfików parafinowych.
Nadrzędnym założeniem strategii Polwaxu będzie stopniowe przekształcenie profilu działalności i ulokowanie spółki w segmencie firm wytwarzających specjalistyczne produkty zestawione na bazie parafin i wosków dla wielu branż przemysłowych. Wyroby te powinny charakteryzować się znacznie wyższą niż obecnie marżowością. Zamiarem jest przekroczenie do 2020 r. progu 50% udziału specjalistycznych parafinowych produktów przemysłowych w strukturze sprzedaży przy jednoczesnym znacznym zwiększeniu sprzedaży i podniesieniu rentowności działalności operacyjnej.
Cele strategiczne będą realizowane poprzez zmianę portfolio produktowego w kierunku nowoczesnych i wysokojakościowych produktów przemysłowych w obszarach rynkowych o największym potencjale wzrostu. Nastąpić ma także dalszy rozwój własnych struktur badawczo-rozwojowych i aktywów produkcyjnych, dzięki czemu opracowywane zostaną nowe, zaawansowane rozwiązania dla specyficznych wymagań potencjalnych klientów. Dodatkowo zarząd firmy chce doprowadzić do ekspansji na nowe rynki zbytu, w pierwszej kolejności rozszerzyć sprzedaż w Polsce i Europie Zachodniej, czyli na rynkach wymagających wysokiej i powtarzalnej jakości produktów. Następnie ekspansja ma być prowadzona na rynkach amerykańskich, jak również w rozwijających się państwach Afryki. Założeniem strategii jest także dalsza dywersyfikacja źródeł zaopatrzenia w kluczowe surowce i optymalizacja dostaw w celu zapewnienia bezpieczeństwa prowadzonej działalności operacyjnej.
Ostatnim wyzwaniem, które stawia przed sobą Polwax jest podjęcie działań proekologicznych w drodze realizacji inwestycji w obszarze modernizacji i rozwoju instalacji produkcyjnych. Będą one ukierunkowane na zmniejszenie energochłonności oraz ograniczenie niekorzystnego wpływu na środowisko przy jednoczesnej optymalizacji procesów produkcyjnych oraz poprawie warunków bezpieczeństwa pracy.
Za okres sześciu pierwszych miesięcy tego roku Polwax wykazał 95,6 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz zysk netto 8,4 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to odpowiednio 85,8 mln zł oraz 5,9 mln zł. Z kolei w 2013 r. osiągnął przychody w wysokości 241,1 mln zł oraz zysk netto rzędu 20 mln zł. Rok wcześniej przychody wyniosły 260,5 mln zł, a zysk netto 19,4 mln zł. W Jaśle posiada zakład produkcyjny zajmujący się produkcją parafin, natomiast w Czechowicach-Dziedzicach - oprócz produkcji parafin - realizowana jest produkcja zniczy i świec.
WięcejSklep
Książka: Surfaktanty i ich zastosowanie w produktach kosmetycznych
95.00 zł
"Kosmetyki i Detergenty" nr 1/2024
30.00 zł
“Chemia i Biznes” nr 2/2024
20.00 zł
Bilety - XIII Międzynarodowa Konferencja Przemysłu Chemii Gospodarczej
553.50 zł
Książka: Zagęstniki (modyfikatory reologii) w produktach kosmetycznych
78.00 zł
Emulsje i inne formy fizykochemiczne produktów kosmetycznych. Wprowadzenie do recepturowania
108.00 zł
WięcejNajnowsze
WięcejNajpopularniejsze
WięcejPolecane
WięcejW obiektywie
Warsaw Plast Expo dla branży tworzyw sztucznych
W Nadarzynie odbyły się targi WARSAW PLAST EXPO dla branży przetwórstwa tworzyw sztucznych.
Międzynarodowe Targi Budownictwa i Architektury BUDMA na temat zielonego budownictwa
W dniach 30 stycznia - 2 lutego 2024 r. w Poznaniu odbyły się najbardziej rozpoznawalne europejskie targi dla...
Targi Kompozyt – Expo atrakcyjne dla branży
W Krakowie odbyła się 12 edycja Międzynarodowych Targów Materiałów, Technologii i...
Nowości na Taropaku w Poznaniu
Ponad 10 tys. zwiedzających, 100 wystawców, liczne nowości i premiery – tak wyglądały Targi...