Wiadomości - Chemia budowlana z kraju

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu obchodzi jubileusz 10-lecia

12.06.2020

Polskie Stowarzyszenie Producentów Styropianu (PSPS) świętuje 10 lat swojej działalności. Organizację tworzy 28 firm, posiadających blisko 60 zakładów produkcyjnych w całym kraju. Polska jest największym rynkiem ociepleń ze styropianu w Europie. Produkcja styropianu dla budownictwa zapewnia tysiące miejsc pracy.

PSPS zrzesza wiodących producentów izolacyjnych płyt styropianowych stosowanych w budownictwie: Albaterm, Arbet, Arsanit, Austrotherm, Dom-Styr, Ekobud, Enerpor, Genderka, Izolbet, Izoterm, Knauf Therm, Krasbud, Neotherm, NTB, Paneltech, Piotrowski, Polstyr, Promax, Sonarol, STB Koncept, Styrmann, Styropak, Styropian Plus, Styropmin, Styropoz, Swisspor, Termex, Tyron. Reprezentacja branży została zawiązana w 2010 roku i wywodzi się z Sekcji Producentów Styropianu (SPS), utworzonej rok wcześniej przy Polskiej Izbie Przemysłowo Handlowej Budownictwa.

Jak wskazuje prezes PSPS Kamil Kiejna, kluczowym celem statutowym jest jakość wyrobów dostępnych na polskim rynku. Stowarzyszenie  jest autorem szeregu inicjatyw projakościowych i prokonsumenckich, na czele z Programem Gwarancji Jakości Styropianu oraz certyfikatem i znakiem „Gwarantowany Styropian”.

- Innowacyjnymi narzędziami dla konsumentów, takimi jak wytyczne zawierające minimalne poziomy parametrów płyt styropianowych do poszczególnych zastosowań czy prosta metoda wstępnej weryfikacji jakości wyrobu w oparciu o minimalne poziomy wagowe, wspartymi akcją „Zważ styropian przed zakupem”, Stowarzyszenie nie tylko ostatecznie przypieczętowało prokonsumencki charakter organizacji, ale również wyznaczyło kierunek rozwoju rynku EPS w Polsce oparty na społecznej odpowiedzialności biznesu. Pozytywne efekty działań PSPS dla odbiorców styropianu dostrzegło i doceniło szereg podmiotów, w tym m.in. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów – mówi Kamil Kiejna.

Stowarzyszenie niezmiennie koncentruje się na działaniach edukacyjnych. Kolejne kampanie informacyjne PSPS, z najbardziej znaną STYROPIAN.men – Gwiazdy Termoizolacji, ocieplają wizerunek styropianu oraz wskazują korzyści płynące ze stosowania tego wyrobu do ociepleń budynków. Postacie STYROPIAN.men przybliżają odbiorcom wielość zastosowań i najważniejsze zalety płyt styropianowych, które – w oparciu o ponad pół wieku doświadczeń – dowodzą, że styropian to wyrób sprawdzony: ciepły, trwały, bezpieczny oraz przyjazny dla zdrowia i środowiska.

Ważnym celem komunikacyjnym PSPS jest również zwalczanie dezinformacji i mitów w budownictwie, w szczególności związanych z bezpieczeństwem pożarowym. Zobiektywizowanie poziomu zagrożenia budynku pożarem oraz polemika z inicjowanymi przez konkurencję głosami o potrzebie zmian wymagań przeciwpożarowych to jeden z ważniejszych i stałych obszarów działań Stowarzyszenia.

- Organizacja czynnie angażuje się w inicjatywy ekologiczne o znaczeniu społecznym, aktywnie konsultuje i komentuje projekty zmian przepisów w obszarze budownictwa i środowiska, podkreśla rolę ocieplenia budynku w dążeniu do obniżania zużycia energii i ograniczania zanieczyszczenia powietrza oraz znaczenie właściwej kolejności prac termomodernizacyjnych. Wizerunek styropianu dla budownictwa w obszarze środowiska jako produktu ekologicznego, przynoszącego wieloletnie korzyści nie tylko portfelowi inwestora, ale i naturze, o niskim śladzie węglowym, trwałego, a jednocześnie w pełni recyklowalnego – to nowe obszary działań PSPS odpowiadające aktualnym wyzwaniom i kierunkom rozwoju produktu i branży – przekonują władze Polskiego Stowarzyszenia Producentów Styropianu.

Wyświetlono: 1052

Przeczytaj również

Skomentuj

Kalendarium

więcej